środa, 24 kwietnia

Apple świętuje dziś przekroczenie 100 milionów utworów w Apple Music i skomentował dwa obszary, w których pracuje nad ulepszeniem usługi.

Zastanawiając się nad rozwojem muzyki na platformach Apple, globalna szefowa redakcji Apple Music Rachel Newman mówi:

Sto milionów utworów.
Od premiery iTunes i pierwszego iPoda minęło 21 lat, a utworów, których kiedyś mieściło się w kieszeni wraz z Apple Music 1000, jest teraz 100 000 razy więcej. To zjawisko wymykające się wszelkim miarom. Cała historia muzyki, jej przyszłość i teraźniejszość jest dostępna na wyciągnięcie ręki – albo na jedno polecenie głosowe.
To więcej muzyki, niż można wysłuchać przez całe życie, a nawet kilka żyć. Żadna inna platforma nie oferuje tylu utworów. To po prostu największa jak dotąd kolekcja muzyczna i to niezależnie od formatu.
Mamy sto milionów utworów, a będzie ich dalej przybywać w zawrotnym tempie. To coś więcej niż tylko liczba, ale symbol czegoś dużo poważniejszego – rewolucji, która dokonała się w przemyśle muzycznym w ciągu ostatnich 20 lat, zmieniając zasady produkcji i dystrybucji muzyki.
Newman dodała, że powstanie Apple Music pomogło zdemokratyzować przemysł muzyczny jako całość w obliczu ogromnej ekspansji treści:
W latach 60. XX w. rocznie wydawano tylko 5000 albumów. Dziś niezależnie od lokalizacji, w 167 krajach, w których działa Apple Music, artyści reprezentujący najróżniejsze rodzaje muzyki mogą napisać i nagrać piosenkę, a potem udostępnić ją całemu światu. Każdego dnia w Apple Music swoje nowe utwory udostępnia ponad 20 000 wokalistów i autorów piosenek – w ten sposób nasza kolekcja dzień po dniu staje się coraz lepsza. Sto milionów utworów to dowód na to, jak zdemokratyzowała się muzyka, bo wszyscy, nawet początkujący artyści nagrywający w sypialni, mogą nagrać wielki hit.
Patrząc w przyszłość, Newman wskazała dwa obszary które należy ulepszyć w Apple Music w przyszłości, zaczynając od ludzkiej selekcji w celu napędzania algorytmów rekomendacji.
To okazja nie tylko do tego, by mówić o osiągnięciach, ale też do tego, by spojrzeć w przyszłość oraz na pracę, która została jeszcze do wykonania. Czynnik ludzki zawsze odgrywał kluczową rolę we wszystkim, co dzieje się w Apple Music. Zarówno w tym, co jest widoczne dla użytkowników, na przykład w playlistach komponowanych przez naszych redaktorów, jak i w tym, czego użytkownicy nie są świadomi, tak jak w wypadku algorytmów generujących spersonalizowane rekomendacje. Jak nigdy zdajemy sobie sprawę, że musimy inwestować w ludzi, by być liderem w łączeniu artystów z odbiorcami.
Wiemy, że wśród tak wielu utworów, potrzeba przewodnika, który pomoże się odnaleźć. Czasy, w których bibliotekę utworów odtwarzało się losowo, to już przeszłość. Teraz to my – za pośrednictwem naszych profesjonalnych radiowców lub ręcznie tworzonych playlist – pomożemy użytkownikom odkrywać nowe ulubione kawałki i wracać do zapomnianych perełek.
Po dodaniu dźwięku przestrzennego i dźwięku bezstratnego w 2021 roku, Apple Music w tym roku zyskał miksy DJ-ów w dźwięku przestrzennym, transmisje koncertów na żywo, sortowanie list odtwarzania i ulubionych wykonawców oraz ekskluzywne wydania na żywo i covery z sesjami Apple Music. Do końca roku oczekiwana jest również nowa aplikacja o nazwie „Apple Classical” specjalnie dla muzyki klasycznej.
Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx