niedziela, 19 września

IPhone 11, iPhone 11 Pro i iPhone 11 Pro firmy Apple pokażą nowe ostrzeżenie, jeśli serwis naprawczy użyje nieoryginalnego wyświetlacza Apple podczas naprawy uszkodzonego urządzenia.

Komunikat „Nie można zweryfikować, czy ten iPhone ma oryginalny wyświetlacz Apple” pojawi się w sekcji Ogólne> To urządzenie w aplikacji Ustawienia, jeśli warsztat skorzysta z niezweryfikowanego komponentu wyświetlacza.

Informacja o nowym komunikacie ostrzegawczym została omówiona przez Apple w nowym dokumencie wsparcia, który mówi, że pojawi się ona na urządzeniach iPhone 11, iPhone 11 Pro i iPhone 11 Pro Max. Szczegółowe informacje na temat tej wiadomości zostały również zawarte w informacjach o wersji iOS 13.1, co sugeruje, że funkcja została włączona w aktualizacji iOS 13.1.

Apple twierdzi, że ostrzeżenie ma wyłącznie charakter informacyjny i nie wpłynie na możliwość korzystania z telefonu iPhone lub wyświetlacza. Powiadomienie będzie wyświetlane na ekranie blokady przez pierwsze cztery dni, gdy urządzenie będzie używane po naprawie, a następnie w aplikacji Ustawienia przez 15 dni po czym będzie widoczna tylko w Ogólne>To urządzenie.

Może również zostać wyświetlone dodatkowe powiadomienie, informujące użytkowników, że Apple „zaktualizował informacje o urządzeniu” dla danego iPhone’a. Powiadomienie oznacza, że Apple zaktualizował informacje o urządzeniu przechowywane dla iPhone’a w celu „potrzeb serwisowych, analizy bezpieczeństwa i ulepszenia przyszłych produktów”.

Biorąc pod uwagę, że informacje są dodawane do pewnego rodzaju profilu urządzenia, technicy serwisowi Apple będą mogli zobaczyć na pierwszy rzut oka, czy wyświetlacz jest oryginalny, czy nie.

Dokument wsparcia Apple ostrzega przed niebezpieczeństwem wykonania naprawy przez niecertyfikowanego technika przy użyciu nieoryginalnych części. Części nie dostarczone przez Apple mogą spowodować obniżenie wydajności obsługi dotykowej, uszkodzenie funkcji True Tone, niezamierzone zużycie baterii, nieprawidłową korekcję kolorów, nierównomierną jasność i inne.

„Tylko technicy, którzy ukończyli szkolenie serwisowe Apple i używają oryginalnych części i narzędzi Apple, powinni wymieniać wyświetlacze iPhone’a”, ostrzega dokument wsparcia. Apple twierdzi, że dotyczy to samego Apple, autoryzowanych dostawców usług Apple i niezależnych dostawców napraw korzystających z oryginalnych części Apple.

W zeszłym roku Apple wdrożył podobne ostrzeżenie o nieoryginalnych bateriach w urządzeniach iPhone XS, XS Max i XR, informując klientów, czy iPhone został naprawiony za pomocą baterii dostarczonej przez Apple. Ta funkcja wyłącza również informacje o stanie baterii iPhone’a, co wywołało pewne kontrowersje.

Zaktualizowany dokument wsparcia wydany w tym tygodniu mówi, że ostrzeżenie o baterii zostało również wdrożone dla iPhone’a 11, iPhone’a 11 Pro i iPhone’a 11 Pro Max.

Jeśli chodzi o baterie, to iPhone’y wyświetlają ostrzeżenie, nawet jeśli niecertyfikowany serwis korzysta z oryginalnego komponentu naprawczego Apple. To samo może dotyczyć napraw wyświetlaczy. Nawet jeśli serwis korzysta z oryginalnego wyświetlacza Apple, proces naprawy Apple wymaga kalibracji niedostępnej dla wszystkich serwisów.

Używanie nieoryginalnych części nie ma wpływu na funkcjonalność (poza niedziałaniem stanu baterii), ale Apple może potencjalnie to zmienić w przyszłości. W przeszłości Apple wyłączał niektóre urządzenia, które miały nieoryginalne części, takie jak poważny problem z błędem 53, który powodował wyłączenie Touch ID w urządzeniach naprawianych przez niecertyfikowane serwisy.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x