niedziela, 28 lutego

Wraz z listopadową premierą własnego procesora M1 i wprowadzeniu pierwszych komputerów Mac wyposażonych w ten właśnie procesor, Apple oficjalnie rozpoczął odejście od chipów Intela. Najnowsza kampania reklamowej Intela daje jasny przekaz, że firma czuje się jednak zagrożona decyzją Apple.

W reklamach udostępnianych na Twitterze Intel podkreśla niedociągnięcia w ofercie komputerów Mac z procesorami M1. Reklama w tym tygodniu zwraca uwagę na możliwości chipów Intela w grach. Intel wspomina o Rocket League, grze, która nie jest dostępna na platformie Apple.

Reklama z zeszłego tygodnia zwraca uwagę na brak ekranu dotykowego w komputerach Mac firmy Apple. „Tylko komputer PC oferuje tryb tabletu, ekran dotykowy i rysik w jednym urządzeniu” – czytamy w tweecie Intela. I choć nie ma to żadnego związku z procesorami M1, Intel najwyraźniej faworyzuje komputery PC.

Tweety Intela kierują również do filmu wideo z YouTubera Jona Rettingera przedstawiającego laptopy wyposażone w chipy Intela i porównującego je z komputerami Mac M1.

Chipom M1 Apple poświęcono wiele uwagi podczas premiery ze względu na ich imponującą szybkość i wydajność energetyczną, której nie dorównują układy Intela. Na początku tego tygodnia Intel wprowadził serię „starannie przygotowanych” testów porównawczych, które miały udowodnić, że procesory Intel 11. generacji są lepsze niż chipy M1, ale testy te zostały zaprojektowane z myślą o komputerach Intela i zostały opisane przez felietonistę Apple, Jasona Snella, jako „nieprzyjazne dla M1”.

Reklamy Intela przeciwko Apple prawdopodobnie dopiero się zaczynają, ponieważ Apple planuje całkowicie uwolnić się od chipów Intela w ciągu dwóch lat. Apple przenosi całą linię Maców na chipy Apple Silicon, a MacBook Pro i iMac mają zostać odświeżone w następnej kolejności.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x