Ogłaszając wczoraj swoje najnowsze chipy, Intel przeprowadził kolejny publiczny atak na urządzenia Mac, koncentrując się tym razem na wrażeniach z gier poinformował dziś PC Gamer
Firma Intel ogłosiła wczoraj dwa nowe procesory 11. generacji z serii H do laptopów, obsługujące taktowanie do 5 GHz, Intel Wi-Fi 6/6E i rozgrywkę 1080p w w cienkich i lekkich konstrukcjach o dużej objętości. I jest to to pierwsze tego typu rozwiązanie w branży. Jednak po ogłoszeniu, firma skorzystała z okazji, by po raz kolejny zaatakować Apple.
W rozmowie prasowej z Ryanem Shroutem, głównym strategiem ds. wydajności Intela na temat nowych chipów, Intel przedstawił argument twierdząc, że rzekomo słabe wrażenia z gier na urządzeniach Mac sprawiają, że urządzenia Windows z procesorem Intel są lepsze. Intel szydził z chipa M1 Apple i chwalił się, że większość popularnych gier wideo nie działa na macOS.
Firma zwróciła uwagę na słabe wrażenia z grania na komputerach Mac podczas korzystania z emulatora lub maszyny wirtualnej, pokazując film przedstawiający grę „Valheim” działającą dość słabo w programie Parallels na komputerze Mac.
Intel dodatkowo potwierdził swoje twierdzenia na wykresie przedstawiającym 16-calowego MacBooka Pro z procesorem Intel i9 9980HK z AMD Radeon Pro 5600M, w porównaniu z komputerem PC z procesorem Core i5 11400H z GeForce RTX 3060. Komputery PC z procesorem Intela wypadły lepiej w każdym z wybranych testów firmy. Doprowadziło to do stwierdzenia, że komputery PC z procesorami Intel oferują „lepsze wrażenia w grach niż 100% laptopów Mac”.
Firma argumentowała dalej, że istnieje znaczna zbieżność między twórcami i graczami sugerując, że duża część użytkowników komputerów Mac nie jest w pełni pogodzona z faktem ograniczonej możliwości grania na ich systemie.
Wygląda na to, że Intel czyni z gier kluczowy argument mający przekonać klientów, że jego chipy w komputerach z systemem Windows stanowią znacznie lepszą opcję dla konsumentów niż komputery Mac z Apple Silicon.
Alan Dexter z serwisu PC Gamer zapytał Shrouta podczas rozmowy, czy Intel „pali mosty z Apple”. Shrout odpowiedział, że „Apple bardzo publicznie mówi o przejściu na własny chip Apple Silicon” i że „jest teraz konkurentem”, co uzasadnia agresywną kampanię marketingową firmy.
Od czasu debiutu chipu M1 firmy Apple Intel rozpoczął agresywną kampanię marketingową, aby zdyskredytować niestandardowy układ scalony Apple i pochwalić swoje własne procesory, w tym wysoce selektywne testy porównawcze, szereg reklam wideo i mocno stronniczą witrynę internetową.