czwartek, 10 lipca

Apple spotyka się z rosnącym oporem producentów samochodów wobec CarPlay Ultra, wersji oprogramowania CarPlay dla pojazdów nowej generacji, która została ogłoszona w zeszłym miesiącu.

Nowy raport Financial Times informuje, że kilka dużych marek wycofuje się ze swoich wcześniejszych zobowiązań dotyczących obsługi ulepszonego oprogramowania deski rozdzielczej. Niemieccy producenci samochodów luksusowych Mercedes-Benz i Audi zdystansowali się od systemu, podobnie jak Volvo, Polestar i Renault.

To duże wycofanie się z ogłoszenia Apple z roku 2022, kiedy firma pierwotnie wymieniała 14 producentów samochodów jako przyszłych partnerów CarPlay Ultra, w tym wszystkich wymienionych powyżej.

CarPlay Ultra wykracza daleko poza tradycyjny CarPlay, przejmując kontrolę nad całą deską rozdzielczą. System wyświetla informacje o pojeździe, takie jak temperatura, prędkość i poziom paliwa, obok aplikacji iPhone’a, tworząc to, co Apple nazywa „zunifikowanym i spójnym doświadczeniem na wszystkich ekranach kierowcy”.

Mercedes-Benz wcześniej wyraził niechęć do oddania kontroli nad deską rozdzielczą Apple. Teraz inne marki premium poszły w ich ślady, powołując się na obawy dotyczące utrzymania własnych systemów samochodowych i strumieni przychodów z usług w samochodzie. W raporcie czytamy:

Niektóre firmy uznały, że wejście Apple na ekrany kierowcy jest przesadą. Jeden z dyrektorów Renault, który opracowuje pojazd sterowany głównie przez oprogramowanie z Google i Qualcomm, powiedział, że francuski producent samochodów powiedział Apple: „Nie próbujcie naruszać naszych własnych systemów”.

Jeśli chodzi o inne marki samochodów, które znalazły się na pierwotnej liście Apple z 2022 roku, Jaguar Land Rover powiedział, że nadal ocenia system, podczas gdy Ford i Nissan wraz ze swoją marką Infiniti stwierdzili, że nie mają żadnych informacji do przekazania na temat przyszłej implementacji.

BMW – które nie zostało wymienione na pierwotnej liście partnerów Apple – powiedziało, że zintegruje istniejący Apple CarPlay ze swoim nowym projektem, ale nie CarPlay Ultra. Tymczasem Audi powiedziało, że jego celem jest oferowanie kierowcom „spersonalizowanego i płynnego cyfrowego doświadczenia”, więc nie będzie używać CarPlay Ultra, chociaż standardowa wersja była dostępna w jego pojazdach.

Opór nastąpił pomimo ogromnej popularności standardowego CarPlay – Apple twierdzi, że 98% nowych samochodów w USA zawiera standardowy CarPlay, a kierowcy używają go ponad 600 milionów razy dziennie.

Obecnie tylko Aston Martin oferuje CarPlay Ultra w pojazdach produkcyjnych. Hyundai i jego samochody Kia i Genesis pozostają zaangażowanymi partnerami, podczas gdy Porsche planuje przyszłe wsparcie. Inne pierwotnie ogłoszone marki, takie jak Ford i Nissan, nie podały żadnych aktualizacji swoich planów związanych z CarPlay Ultra.

Pomimo wycofywania się niektórych firm, Apple powiedział Financial Time, że w drodze jest więcej producentów samochodów chcących korzystać z CarPlay Ultra. „Ściśle współpracujemy z producentami samochodów, aby zapewnić najlepsze cechy iPhone’a i najlepsze cechy samochodu, a ta praca wymaga czasu” – powiedział Apple.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 Komentarze
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx