Główny projektant Porsche, Michael Mauer, powiedział Financial Times, że firma nadal zamierza oferować CarPlay Ultra w przyszłych modelach pojazdów, ale nie podał terminu dostępności ani nie ujawnił żadnych innych szczegółów.
Porsche znalazło się na liście Apple producentów samochodów zobowiązanych do oferowania kolejnej generacji CarPlay, obecnie znanej jako CarPlay Ultra, gdy została ona po raz pierwszy ogłoszona w czerwcu 2022 roku. Porsche zaprezentowało, jak CarPlay Ultra będzie wyglądać w swoich pojazdach w grudniu 2023 roku, ale do tej pory nie podało dalszych informacji na temat swoich planów.
CarPlay Ultra jest obecnie ograniczony do luksusowych samochodów Aston Martin w USA i Kanadzie. Apple poinformował, że wielu innych producentów samochodów na całym świecie pracuje nad jego oferowaniem w ciągu najbliższego roku i później, w tym Hyundai, Kia i Genesis.
Wprowadzony na rynek w zeszłym miesiącu CarPlay Ultra oferuje głęboką integrację z zestawem wskaźników i systemami pojazdu, wbudowane aplikacje radiowe i klimatyczne, widżety i wiele więcej. Interfejs jest dostosowany do każdego modelu pojazdu i tożsamości producenta, a kierowcy mogą również dostosować schemat kolorów. Podłączony iPhone dostarcza danych związanych z aplikacją, podczas gdy pojazd dostarcza danych dotyczących jazdy, takich jak aktualna prędkość i inne informacje, takie jak ciśnienie w oponach.
W raporcie wymieniono również niektórych producentów samochodów, którzy stwierdzili, że nie planują oferowania CarPlay Ultra, w tym Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volvo, Polestar i Renault.
Na początku tego miesiąca rzecznik Polestar powiedział, że firma nie może się doczekać „wprowadzenia w przyszłości kolejnej generacji CarPlay do samochodów”, ale raport Financial Times stwierdził inaczej, więc być może nie planują jej oferować.