czwartek, 25 kwietnia

Apple wypuścił dziś nową reklamę podkreślającą funkcje prywatności iPhone’a, takie jak Przejrzystość śledzenia przez aplikacje i Ochrona prywatności poczty, które mają zapewnić użytkownikom większą przejrzystość i kontrolę, jeśli chodzi o gromadzenie ich danych osobowych.

Reklama przedstawia młodą kobietę imieniem Ellie, która odkrywa, że jej dane osobowe są sprzedawane w domu aukcyjnym, a licytowane są e-maile z jej iPhone’a, historia zakupów, dane o lokalizacji, kontakty, historia przeglądania i nie tylko. Po zorientowaniu się, że jej dane są sprzedawane, Ellie korzysta z przejrzystości śledzenia przez aplikacje i ochrony prywatności poczty, w którym to momencie licytator i licytujący nagle zaczynają znikać.

W zeszłorocznej białej księdze Apple powiedział, że przeciętna aplikacja mobilna ma sześć wbudowanych modułów śledzących od firm zewnętrznych a ich „wyłącznym celem jest zbieranie i śledzenie ludzi i ich danych osobowych”, napędzając branżę wycenianą na 227 miliardów dolarów rocznie. Przesłaniem Apple stojącym za nową reklamą jest to, że iPhone pozwala użytkownikom ograniczyć to śledzenie.

Na przykład przejrzystość śledzenia przez aplikacje pozwala użytkownikom wybrać, czy aplikacja może śledzić ich aktywność w aplikacjach i witrynach innych firm w celu reklamy lub udostępniania informacji brokerom danych. Na urządzeniach z systemem iOS 14.5, iPadOS 14.5, tvOS 14.5 lub nowszych aplikacje, które chcą śledzić użytkownika na podstawie unikalnego identyfikatora reklamowego urządzenia, mogą to zrobić tylko wtedy, gdy użytkownik zezwoli na to po wyświetleniu monitu.

W aplikacji Poczta Ochrona prywatności poczty uniemożliwia nadawcom wiadomości e-mail uzyskanie informacji o aktywności użytkownika w wiadomościach e-mail. Gdy funkcja jest włączona, ukrywa adres IP użytkownika i uniemożliwia nadawcom sprawdzenie, czy użytkownik otworzył wiadomości e-mail. Funkcja została wprowadzona jako część iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey i watchOS 8.

Reklama pojawia się w momencie, gdy Apple opowiada się przeciwko przepisom, takim jak proponowana ustawa o rynkach cyfrowych Unii Europejskiej, która wymagałaby od Apple zezwolenia na pobieranie aplikacji na iPhone’a poza App Store. W ostatnich miesiącach dyrektor generalny Apple Tim Cook i szef inżynierii oprogramowania Craig Federighi twierdzili, że pobieranie aplikacji z zewnętrznych źródeł naraziłoby użytkowników iPhone’a na zagrożenia prywatności i bezpieczeństwa.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx