środa, 24 kwietnia

W lutym Epic Games ogłosił plan otwarcia sklepu Epic Games Store na iPhone’y w Unii Europejskiej. Podczas tegorocznej konferencji GDC firma ujawniła więcej szczegółów na temat debiutu sklepu oraz prowizji, które będzie pobierała od aplikacji dystrybuowanych za jego pośrednictwem.

Epic będzie pobierał 12% prowizji od przychodów z gier dystrybuowanych poprzez Epic Games Store. Jest to taka sama stawka, jaką firma pobiera na komputerach z systemem Windows i Mac. Przez pierwsze pół roku od premiery aplikacji, deweloperzy otrzymają 100% zarobków – Epic nie weźmie żadnej prowizji. Dodatkowo, nie będzie żadnych opłat dla aplikacji oferujących zakupy w grze i korzystających z własnego systemu płatności.

Gra sprzedawana w Epic Games Store będzie musiała zapłacić zarówno 12% prowizję Epic, jak i 0,50 euro opłaty Core Technology Fee (CTF) firmy Apple za każdą „pierwszą roczną” instalację po przekroczeniu miliona pobrań. Aplikacje dystrybuowane za pośrednictwem App Store zgodnie z zaktualizowanymi warunkami handlowymi w UE będą płacić CTF i prowizję w wysokości od 10 do 17 procent (zmniejszenie z wcześniejszych 15-30 procent).

Aplikacje w App Store, które zarabiają mniej niż 1 milion dolarów rocznie, zapłacą 10% w ramach programu Small Business Program. Tyle samo pobiera też Apple za subskrypcje, które użytkownicy utrzymują przez ponad rok. Bardziej dochodowe aplikacje (zarabiające powyżej 1 miliona dolarów) oraz nowe subskrypcje podlegają 17% opłacie. Należy pamiętać, że Apple pobiera również dodatkową 3% opłatę za korzystanie z systemu płatności w ramach zakupów w aplikacji. Oznacza to, że deweloperzy dystrybuujący aplikacje przez App Store i korzystający z zakupów w aplikacji zapłacą łącznie od 13 do 20 procent.

Na przykład, aplikacja z mniej niż milionem pobrań dystrybuowana za pośrednictwem App Store na nowych zasadach, zapłaci CTF i 10% opłaty, co łącznie będzie niższe niż CTF + 12% pobierane przez Epic Games Store. Oto cytat z Epic Games:

„Epic Games Store oferuje twórcom gier podział przychodów 88/12 w przypadku aplikacji płatnych na PC i Mac. Zasada ta będzie obowiązywać również na platformach mobilnych. Deweloperzy nie płacą Epic nic za dystrybucję aplikacji darmowych. Jeśli twórcy oferują zakupy w aplikacji, mogą oni zdecydować się na korzystanie z naszego systemu płatności z podziałem 88/12 lub skorzystać z systemu płatności zewnętrznej i zatrzymać 100% tych przychodów, tak jak robią to dzisiaj.”

Dyrektor generalny Epic Games, Tim Sweeney, nazwał zmiany i opłaty Apple w UE „podstępnym przejawem złośliwej realizacji wyroku”. Obiecał, że Epic Games „będzie nadal walczyć w sądach i przed organami regulacyjnymi, dowodząc, że Apple łamie prawo”, jednocześnie przygotowując się do uruchomienia Epic Games Store.

Sklep Epic Games Store ma trafić na iPhone’y w Unii Europejskiej jeszcze przed końcem 2024 roku.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx