wtorek, 19 marca

Teraz, kiedy iOS 14.5 stał się publicznie dostępny, Apple wymusza przejrzystość śledzenia aplikacji. Programiści nie mogą już uzyskać dostępu do identyfikatora reklamowego Twojego iPhone’a, iPada lub Apple TV bez Twojej wyraźnej zgody, co uniemożliwi programistom śledzenie Cię w aplikacjach i witrynach internetowych w celu określenia preferencji kierowania reklam.

Jeśli brzmi to dla Was dość zagadkowo, firma Apple stworzyła film o przejrzystości śledzenia aplikacji, który jest teraz dostępny na kanale YouTube, przedstawiając, co oznaczają wprowadzone dziś zmiany. „To funkcja, która daje wybór” – mówi lektor w filmie. „Wybór sposobu, w jaki aplikacje używają i udostępniają Twoje dane”.

W dalszej części filmu opisano rodzaje danych, do których aplikacje mają dostęp, takie jak lokalizacja, wiek, informacje o stanie zdrowia, nawyki związane z wydatkami i historia przeglądania. Apple twierdzi, że gromadzenie danych może być przydatne do śledzenia przebiegu lub pozwalania lokalnemu sklepowi na ogłaszanie rabatów, gdy jesteś w pobliżu, ale „niektóre aplikacje pobierają więcej danych, niż potrzebują”, udostępniając je reklamodawcom i brokerom danych.

Apple wyjaśnia, że niektóre aplikacje zbierają „tysiące informacji o użytkowniku”, aby utworzyć profil cyfrowy, który jest następnie sprzedawany innym osobom w celu kierowania reklam oraz „przewidywania i wpływania na zachowania i decyzje”.

„Twoje informacje są na sprzedaż, stałeś się produktem”, mówi Apple w reklamie, wyjaśniając, dlaczego istnieje funkcja przejrzystości śledzenia aplikacji. „Cokolwiek wybierzesz, zależy to od Ciebie”.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx