Firma Intel wypuściła nową reklamę zatytułowaną „Breaking the Spell: Social Experiment”. W czterominutowym filmie Intel zaprasza 12 rzekomych fanów Apple na prezentację funkcji „nadchodzących urządzeń”, które w rzeczywistości są komputerami PC dostępnymi już na rynku.
Film zaczyna się od stwierdzenia, że wielu fanów Apple interesuje się tylko produktami Apple, a Intel próbuje zmienić ten punkt widzenia. Domniemani fani Apple są wprowadzani do pokoju, który wygląda podobnie do Apple Store, co sprawia wrażenie, że pokazuje się im nowe produkty Apple, ale w rzeczywistości są to komputery PC napędzane procesorami Intela.
Według Ryana Shrouta z Intela reklama zawiera „prawdziwe” reakcje każdego uczestnika, a nie scenariuszowe. „Zaskakujące jest to, jak wiele osób korzystających z technologii nadal nie zna możliwości komputerów PC” – powiedział w tweecie.
Reklama jest częścią kampanii marketingowej firmy #GoPC Intela, która została uruchomiona w zeszłym roku po tym, jak Apple zaczął przechodzić na swoje własne chipy Apple Silicon w komputerach Mac. Do niektórych reklam Intel zwerbował nawet byłego aktora reklam „I’m a Mac”, Justina Longa.