wtorek, 23 kwietnia

Instagram ogłosił dziś, że będzie teraz automatycznie domyślnie ustawiać konta użytkowników w wieku poniżej 16 lat jako „prywatne” podczas początkowej konfiguracji konta. Oznacza, że tylko obserwujący, których użytkownik zaakceptuje będą mogli zobaczyć jego zdjęcia, filmy i posty.

Instagram stara się ostatnio bardziej, aby jego platforma była bezpieczniejsza dla młodszych użytkowników, którzy stanowią znaczną część grupy demograficznej platformy. Instagram twierdzi, że badania wykazały, że ośmiu na dziesięciu „młodych użytkowników”, którzy zarejestrowali się na jego platformie, decyduje się na konto prywatne, a nie publiczne.

Instagram pyta użytkowników o datę urodzenia podczas początkowej rejestracji konta, a od teraz dla użytkowników poniżej 16 roku życia aplikacja automatycznie wybierze opcję „Prywatne” dla ich konta. Obecni użytkownicy poniżej 16 roku życia otrzymają powiadomienie w aplikacji zachęcające do przekształcenia konta publicznego w prywatne.

Instagram nie przejdzie jednak w tryb pełnego egzekwowania tego wymogu, ponieważ nadal będzie umożliwiał użytkownikom w wieku poniżej 16 lat utrzymywanie swojego konta jako publicznego. Firma ogłosiła również kilka innych zmian, które pojawią się na platformie, w tym zaktualizowane zasady dla reklamodawców.

Aplikacja należąca do Facebooka twierdzi, że za kilka tygodni nie będzie już pozwalać reklamodawcom na kierowanie reklam do użytkowników poniżej 18 roku życia na podstawie ich wieku, płci lub lokalizacji. Ta nowa reguła będzie miała zastosowanie do Instagrama, Facebooka i Facebook Messengera.

Aplikacja ogłosiła również nowe środki, które podejmuje w celu zapobiegania „niechcianym kontaktom” poprzez wykorzystanie „nowej technologii, która pozwoli znaleźć konta, które wykazują potencjalnie podejrzane zachowanie i uniemożliwią interakcję tych kont z kontami młodych ludzi”.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx