piątek, 19 kwietnia

Jak informuje Reuters, holenderski Urząd ds. Konsumentów i Rynków (ACM) zdecydował, że wymogi Apple dotyczące zakupów w aplikacji są antykonkurencyjne. ACM nakazał Apple wprowadzenie zmian w zasadach, które zmuszają programistów do korzystania z opcji płatności w aplikacji.

Holenderski organ nadzoru antymonopolowego prowadzi śledztwo w sprawie Apple już od 2019 roku i chociaż dochodzenie rozpoczęło się od sprawdzenia, czy praktyki App Store stanowią nadużycie dominującej pozycji na rynku, to ograniczono je jedynie do aplikacji randkowych.

Właściciel Tindera Match Group powiedział, że zakup w aplikacji Apple uniemożliwiał bezpośrednie komunikowanie się z klientami w sprawie płatności.

ACM poinformował Apple o swojej decyzji w sprawie zakupów w aplikacjach w zeszłym miesiącu i był pierwszym organem antymonopolowym, który zdecydował, że Apple nadużył swojej pozycji rynkowej w App Store. Apple nie został ukarany grzywną, ale ACM chce, aby wprowadził zmiany w zasadach zakupów w aplikacji. Ostateczna decyzja w tej sprawie jest w trakcie weryfikacji prawnej i zostanie opublikowana w tym roku.

W powiązanych wiadomościach z japońskiej strony Nikkei, japońska Komisja Sprawiedliwego Handlu rozpoczyna dochodzenie w sprawie tego, czy Apple i Google wykorzystują swoją dominację na rynku systemów operacyjnych dla smartfonów, aby wyeliminować konkurencję i ograniczyć opcje dla konsumentów.

Japońska FTC przeprowadzi wywiady i ankiety z operatorami systemów operacyjnych, twórcami aplikacji i użytkownikami smartfonów, a także będzie dążyć do stworzenia raportu przedstawiającego strukturę rynku systemów operacyjnych oraz powody, dla których konkurencja „pozostała statyczna”.

Apple ma do czynienia z podobnymi dochodzeniami antymonopolowymi i problemami prawnymi w wielu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzono szeroko zakrojone przepisy antymonopolowe, a na początku tego roku sprawa Epic przeciwko Apple zaowocowała orzeczeniem wymagającym od Apple zezwolenia deweloperom na umieszczanie „zewnętrznych linków lub innych wezwań do działania, które kierują klientów do mechanizmów zakupu, oprócz zakupów w aplikacji”. Apple będzie musiał wdrożyć te zasady od grudnia.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx