czwartek, 25 kwietnia

To był wyjątkowy i bijący rekordy rok dla aplikacji mobilnych. Jak nie trudno się dziwić przełożyło się to również na udane Święta Bożego Narodzenia.

Według danych udostępnionych przez Sensor Tower, użytkownicy wydali w okresie świątecznym łącznie 407,6 mln dolarów zarówno w App Store jak i Google Play. To ogromny wzrost o 34,5% w stosunku do 303 milionów dolarów wydanych w tym samym okresie w zeszłym roku. Z całej kwoty sam App Store stanowił 68,4% wszystkich wydatków – czyli łącznie 278,6 miliona dolarów.

„Wydatki na telefony komórkowe w Boże Narodzenie stanowiły 4,5% dotychczasowych miesięcznych wydatków, które w okresie od 1 grudnia do 27 grudnia wyniosły około 9 miliardów dolarów na całym świecie. Większość wydatków świątecznych przypadła na gry mobilne, których wzrost wyniósł o 27% z 232,4 mln dolarów w Boże Narodzenie 2019 do 295,6 miliona dolarów w tym roku”.

W App Store aplikacje rozrywkowe wyciągnęły 19,3 miliona dolarów, czyli 21,8% wydatków innych niż gry. Disney+ i TikTok to dwie najlepsze aplikacje pod względem generowania przychodów. Tymczasem Honor of Kings i Roblox to dwie z najlepszych gier.

To był znaczący rok dla App Store. To również rekordowy rok dla App Store, a aplikacje takie jak TikTok mają największe ilości uruchomień w okresie trzymiesięcznym bijąc wszystkie dotychczasowe aplikacje w historii. W czasach gdy świat przeżywał kwarantanny i lockdown, App Store okazał się klejnotem w koronie Apple.

Jednocześnie był to rok, w którym nasiliła się kontrola App Store. Urząd antymonopolowy dokładnie przygląda się praktykom gigantów technologicznych, takich jak Apple. Apple zakończył rok, obniżając o połowę opłaty dla wielu deweloperów, prawdopodobnie po to, aby odeprzeć falę krytyki.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx