Zgodnie z wynikami nowej ankiety przeprowadzonej przez SellCell użytkownicy wydają się być rozczarowani nadchodzącymi aktualizacjami iOS 15 i iPadOS 15. Przynajmniej Ci w Stanach Zjednoczonych.
W ankiecie zapytano 3000 użytkowników iPhone’a i iPada, równo podzielonych między mężczyzn i kobiety w wieku powyżej 18 lat co sądzą o zaprezentowanych niedawno iOS 15, iPadOS 15 i nazewnictwie nadchodzącej linii iPhone’a 13.
Ponad 50 procent wszystkich respondentów ankiety stwierdziło, że aktualizacje iOS 15 i iPadOS 15 są tylko trochę lub zupełnie nie ekscytujące. 28,1 procent oceniło aktualizacje jako „w pewnym stopniu” ekscytujące, ale tylko 19,3 procent jest „bardzo” lub „wyjątkowo” nimi podekscytowanych.
W systemach iOS 15 i iPadOS 15 23 procent użytkowników stwierdziło, że najbardziej ekscytującą nowością jest dodawanie nowych dokumentów do aplikacji Wallet (niestety w Polsce ta funkcja początkowo lub w ogóle nie będzie działać), 17,3 procent jest najbardziej podekscytowanych ulepszonym wyszukiwaniem Spotlight, a 14,2 procent jest najbardziej podekscytowanych nowymi funkcjami Znajdź.
Bardzo niewielu respondentów było zachwyconych wieloma nowymi funkcjami iOS 15 i iPadOS 15. Mniej niż jeden procent respondentów uważa, że funkcja „Współdzielenia” w iMessage, aktualizacja aplikacji Zdrowie, a także ulepszenia Map Apple z większą ilością szczegółów dotyczących transportu publicznego i wskazówek dla pieszych to najlepsze nowe funkcje. Podobnie ulepszenia aplikacji FaceTime z dźwiękiem przestrzennym, udostępnianiem ekranu, widokiem siatki i trybem portretowym, przeprojektowanym systemem powiadomień i statusami Priorytetów przyciągnęły tylko około pięć procent respondentów.
Na pytanie, jakie funkcje zdaniem respondentów powinny trafić do iOS 15 i iPadOS 15, 32,3 procent odpowiedziało, że powinny zostać wprowadzone interaktywne widżety, 21 procent stwierdziło, że powinny być funkcje wyświetlania always-on, 14,9 procent chciałoby profesjonalnych aplikacji, takich jak Xcode czy Final Cut Pro na iPada, a 13,2 procent stwierdziło, że powinna być lepsza obsługa zewnętrznych wyświetlaczy dla iPada.
Poza pytaniami o aktualizacje iOS 15 i iPadOS 15 w ankiecie zapytano również o przesądny numer 13 najbliższego iPhone’a. Aż jeden na pięciu użytkowników iPhone’ów i iPadów powiedział, że będą zniechęceni numerem 13 w nazwie iPhone’a.
Respondentów zapytano również, jak ich zdaniem Apple powinien nazwać kolejną wersję iPhone’a. Co ciekawe, większość odpowiedzi wskazywała, że urządzenia nie powinny być nazywane iPhone 13. 38 procent stwierdziło, że Apple powinien nazwać swoją następną serię smartfonów po prostu „iPhone (2021)”, 26 procent uznało „iPhone 13” za najlepszą nazwę, a tylko 13 procent stwierdziło, że chciałoby zobaczyć urządzenia o nazwie „iPhone 12S.”