Podczas wczorajszej konferencji prezentującej wyniki finansowe za pierwszy kwartał fiskalny 2015 roku, prezes Apple Tim Cook został poproszony o podzielenie sprzedaży pomiędzy 4,7-calowym iPhone’em 6 i 5,5-calowym iPhone’em 6 Plus. Cook odmówił jednak przedstawienia konkretnych liczb w takim podziale, ale potwierdził, że iPhone 6 był najpopularniejszym urządzeniem.
Według Cooka, było widać wyraźne preferencje geograficzne co do iPhone’a 6 i iPhone’a 6 Plus. Niektóre lokalizacje wykazywały zdecydowanie wyższe preferencje w stosunku do iPhone’a 6 Plus, podczas gdy inne zdecydowanie wybierały iPhone’a 6. Nie określono, które obszary preferowały poszczególne urządzenia, ale dane sugerują, że kraje azjatyckie sprzyjały sprzedaży iPhone’a 6 Plus.
Podczas rozmowy, Cook wspomniał również, że iPhone 6 i 6 Plus odniósł najwyższy w ciągu trzech ostatnich lat sukces wśród użytkowników przechodzących z urządzeń z systemem Android. IPhone 6 i 6 Plus przyniosły największą liczbę nowych klientów w stosunku do jakichkolwiek wcześniejszej wypuszczanych iPhone’ów. „Zobaczyliśmy więcej nowych klientów iPhone’a, niż kiedykolwiek wcześniej”, powiedział Cook.
Cook powiedział, że firma dostaje coraz więcej „dobrych opinii” jeśli chodzi o jakość produktów. Zachwycał się również wzrostem sprzedaży iPhone’a na rynkach wschodzących. „Firma jest bardzo uparta jeśli chodzi o nowych użytkowników iPhone’a, spodziewamy się zobaczyć ich wielu również w Q2 2015”
„Uważamy, że to najlepszy smartfon na świecie”, powiedział Cook.
Firmie Apple udało się osiągnąć równowagę podaży i popytu na iPhone’a 6 i iPhone’a 6 Plus w styczniu, kiedy w końcu osiągnęła możliwość dostarczania ich w ciągu 24 godzin. Wcześniej, dostawy iPhone’a pozostawały nieco ograniczone przez cały sezon świąteczny.