środa, 28 lipca

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, zeznawał w trwającym procesie Epic Games przeciwko Apple, a niektóre z ostatnich pytań sędziego Yvonne Gonzalez-Rogers nie wydawały się działać na korzyść Apple.

Sędzia przed dobre kilka minut dopytywała Cooka o politykę App Store i niektóre oświadczenia, które złożył. „Powiedziałeś, że chcesz dać użytkownikom kontrolę, więc jaki jest problem z udostępnieniem użytkownikom tańszej opcji dla pewnych treści?” Cook wyjaśnił, że przez kontrolę miał na myśli kontrolę nad danymi i powiedział sędziemu, że klienci mogą wybierać między telefonami z Androidem a iPhone’ami.

Rogers nie była usatysfakcjonowana tą odpowiedzią i ponownie zapytała jaki problem widzi Apple w tym, aby pozwolić klientom kupować tańsze V-dolce (waluta w grze Fortnite) zamiast w aplikacji to poprzez link do zewnętrznej strony internetowej. „Gdybyśmy pozwolili programistom na takie linki, zrezygnowalibyśmy z zarabiania” – powiedział Cook. „Potrzebujemy powrotu do naszego adresu IP. Mamy 150 000 interfejsów API do stworzenia i utrzymania, liczne narzędzia programistyczne i opłaty za przetwarzanie”.

Sędzia Rogers powiedział, że Apple może zarabiać na inne sposoby, wskazując, że gry stanowią większość zakupów w aplikacji. „To prawie tak, jakby dotowali wszystkich innych” – powiedziała. Rogers posłużył się przykładem aplikacji bankowych w App Store. – Nie pobieracie opłat za Wells Fargo, prawda? Ale żądasz od graczy, aby dotowali Wells Fargo.

Gry odbywają się na platformie – wyjaśnił Cook. Wyjaśnił również, że posiadanie dużej liczby darmowych aplikacji zwiększa ruch w App Store, tworząc znacznie większą liczbę odbiorców dla aplikacji do gier, niż byłoby to dostępne, gdyby nie było dostępnych darmowych aplikacji.

Sędzia Rogers powiedziała, że robienie części zakupów w aplikacji w przypadku gier bez ładowania innych aplikacji to „wybór”. „Istnieją oczywiście inne opcje” – powiedział Cook. „Ogólnie uważamy, że jest to najlepsze rozwiązanie”. Rogers powiedziała, że rozumie, że Apple przyciąga użytkowników do gier, ale po początkowej interakcji to twórcy gier zatrzymują swoich klientów. – Wydaje mi się, że Apple po prostu na tym korzysta – powiedziała.

Sędzia Rogers powiedziała również, że ​​nie wierzy w to, że Apple obniżył prowizje App Store dla programistów zarabiających poniżej 1 miliona dolarów z powodu COVID, sugerując zamiast tego, że motywacją Apple były spory sądowe, przed którymi stoi. „To z powodu COVID” – odpowiedział Cook. „Oczywiście, miałem pozew w tyle głowy” Google zmienił swoje praktyki ze względu na konkurencję, argumentowała sędzina, odnosząc się do decyzji Google o obniżeniu cen w Sklepie Play. „Nie zmieniłeś tych zasad z powodu konkurencji” – dodała.

Następnie Rogers zapytała Cooka o ankietę, która wykazała, że ​​39 procent deweloperów jest niezadowolonych z App Store, co doprowadziło do jednego z najbardziej obciążających pytań dotyczących procesu. Cook powiedział, że nie był świadomy wyników ankiety, ale fakt, że 40 000 aplikacji tygodniowo jest odrzucanych prowadzi do pewnych tarć, ponieważ czasami programiści i użytkownicy nie mają motywacji, które są do siebie dopasowane.

„Wydaje mi się, że nie masz konkurencji lub nie czujesz zachęty do pracy dla programistów” – powiedziała Rogers Cookowi. Powiedziała, że ​​nie widziała dowodów na to, że Apple przeprowadza ankiety dotyczące satysfakcji deweloperów lub wprowadza zmiany dla programistów. Apple i Epic wydadzą oświadczenia końcowe w poniedziałek 24 maja, co będzie oznaczało zakończenie procesu.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x