Wśród rozmów jakie prowadzimy w internecie o smartfonach, aż dwa miejsca w pierwszej trójce zajmują iPhone’y. I to zarówno ten najnowszy 4S jak i jego poprzednia generacja.
Nie chodzi jednak o to, jakie smartfony są najpopularniejsze w Polsce (mają największy udział w rynku) lecz o te, o których najczęściej dyskutujemy i które najbardziej pobudzają wyobraźnię. Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego w listopadzie przez firmę Brand24, zajmującą się monitorowaniem marek w Internecie.
Co ciekawe – o różnych produktach rozmawiamy w różnych miejscach w sieci. Dyskusje na temat Apple toczą się mniej więcej w tym samym stopniu na forach, blogach czy Facebooku.
Zastanawiający jest też fakt, że na wykresie popularności modeli smartfonów znajdują się urządzenia, których nie ma na polskim rynku, lub – jak w przypadku serii LG – występują u nas pod inną nazwą (na świecie smartfony LG nazywane są Optimus, u nas ze względu na zarejestrowany znak towarowy – Swift).