Netflix ma w planach wprowadzenie tańszego planu z reklamami, aby przyciągnąć klientów, którzy nie chcą płacić 29 złotych albo więcej za plan bez reklam, potwierdził współdyrektor generalny Netflixa Ted Sarandos podczas Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
Plan ma być skierowany do osób, które uważają, że Netflix jest za drogi i którym nie przeszkadzają reklamy, bez planowanych zmian dla istniejących poziomów Netflix. „Porzuciliśmy duży segment klientów, czyli ludzi, którzy mówią:„ Hej, Netflix jest dla mnie za drogi i nie mam nic przeciwko reklamie ”- powiedział Sarandos. „Dodajemy plan z reklamami; nie dodajemy reklam do serwisu Netflix, jakie funkcjonują obecnie. Dodajemy poziom reklam dla osób, które mówią: „Hej, chcę niższej ceny i będę oglądać reklamy”. „
Netflix prowadzi już rozmowy z partnerami zajmującymi się sprzedażą reklam i chociaż Sarandos nie podał szczegółowych informacji o tym, kiedy może pojawić się plan wspierany reklamami, Netflix poinformował pracowników wewnętrznie, że planuje uruchomienie go przed końcem 2022 roku.
Plan podstawowy Netflixa kosztuje 29 złotych i oferuje transmisję strumieniową 480p, podczas gdy plan Standard kosztuje już 43 złote za rozdzielczość 1080p. Najdroższy plan Premium Netflix, wyceniony na 60 złotych miesięcznie, jest jedynym poziomem, który oferuje przesyłanie strumieniowe 4K HDR. Netflix to jedyna usługa przesyłania strumieniowego, która pobiera dodatkowe opłaty za lepszą jakość przesyłania strumieniowego, a warstwa z reklamami prawdopodobnie oferowałaby jakość przesyłania strumieniowego zbliżoną do planu podstawowego.
Oprócz zaoferowania planu z reklamami, Netflix planuje rozprawić się ostatecznie z udostępnianiem kont. W wybranych krajach Netflix testuje już dodatkową płatność dla osób, które dzielą swoje konta Netflix z osobami spoza gospodarstwa domowego.
W pierwszym kwartale 2022 roku Netflix poinformował, że po raz pierwszy od 10 lat stracił subskrybentów. Wzrost przychodów „znacznie zwolnił”, co firma obwinia „dużą liczbą gospodarstw domowych dzielących konta” i „konkurencję”. Netflix szacuje, że 222 miliony płacących gospodarstw domowych dzielą się z dodatkowymi 100 milionami gospodarstw domowych, na których nie zarabia. Netflix potwierdził, że planuje w przyszłości wdrożyć „bardziej efektywną monetyzację współdzielenia wielu gospodarstw domowych”.
Sarandos powiedział, że wierzy, że Netflix może powrócić do wzrostu dzięki planowanym zmianom. „Mamy dużą skalę, rentowność i wolne przepływy pieniężne, aby nadal rozwijać ten biznes”, powiedział, sugerując, że „nadal jest dużo miejsca do rozwoju”.