Jak donosi agencja Reuters, kongres Stanów Zjednoczonych zwrócił się do Spotify o informacje dotyczące jego antykonkurencyjnych zarzutów wobec Apple.
W marcu Spotify ogłosił, że złożył skargę antymonopolową przeciwko Apple do Komisji Europejskiej za nieuczciwe praktyki App Store. Spotify wystąpił ze szczególnym problem obciążania przez Apple 30-procentowym „podatkiem” tylko niektórych zakupów w App Store, nazywając to „dyskryminującym”.
Apple pobiera jedynie prowizję od zakupów w aplikacji związanych z towarami cyfrowymi, więc aplikacje dostarczające prawdziwe towary i usługi, takie jak Uber, są z niej zwolnione.
Apple zabrania również Spotify i innym programistom powiadamiania użytkowników, że mogą zarejestrować się w celu subskrypcji lub sfinalizować zakup poza aplikacją na iOS, a także nie zezwala Spotify na oferty reklamowe dla klientów w aplikacji lub przez e-mail, ponieważ takie praktyki mogłyby obejść system zakupów w aplikacji.
W ramach oficjalnej odpowiedzi na skargę, Apple skomentował słowa Spotify jako „mylącą retorykę” i stwierdził, że „Spotify chce wszystkich korzyści z bezpłatnej aplikacji bez bycia darmową”, dodając później, że Spotify płaci Apple 15 procent prowizji tylko za około 0,5 procent swoich płatnych subskrybentów.
Apple powiedział również, że App Store „z zadowoleniem przyjmuje konkurencję”, zauważając, że został stworzony jako „bezpieczne i godne zaufania miejsce do odkrywania i pobierania aplikacji” oraz „jako świetna okazja biznesowa dla wszystkich programistów”.