poniedziałek, 29 kwietnia

Według danych udostępnionych przez firmę inwestycyjną Piper Sandler, w badaniu przeprowadzanym wśród nastolatków dwa razy w roku, iPhone nadal jest najpopularniejszym smartfonem w tej grupie wiekowej. 87 procent ankietowanych nastolatków posiada iPhone’a, a 88 procent spodziewa się, że to iPhone będzie ich następnym telefonem. Warto wspomnieć, że badanie  przeprowadzane jest w Stanach Zjednoczonych.

Liczba posiadaczy iPhone’ów wśród nastolatków nie zmieniła się znacznie od zeszłego roku, ale w ciągu ostatniej dekady zainteresowanie nim wzrosło. W październiku 2013 roku 55 procent nastolatków przyznało, że posiada iPhone’a, a 24 procent miało urządzenie z Androidem.

Liczba posiadaczy Apple Watcha również rośnie, choć wolniej. 34 procent ankietowanych nastolatków posiada zegarek Apple Watch, w porównaniu z 31 procentami w zeszłym roku. 10 procent nastolatków stwierdziło, że planuje kupić Apple Watch w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, w porównaniu z 16 procentami jesienią 2022 roku. Apple było ulubioną marką zegarków, pokonując Rolexa, Casio, Garmina i Cartiera.

Apple Pay był najpopularniejszą aplikacją płatniczą wśród nastolatków – 42% użytkowników zadeklarowało korzystanie z tej usługi w ostatnim miesiącu. Apple Pay pokonał inne systemy płatności w Stanach Zjednoczonych wyprzedzając Cash App (27 procent), Venmo (20 procent) i PayPal (10 procent).

W kategorii streamingu muzyki Apple nie dominuje, zajmując drugie miejsce po Spotify. 70 procent ankietowanych nastolatków stwierdziło, że korzysta ze Spotify jako serwisu muzycznego, a nieco ponad 30 procent korzysta z Apple Music. 46 procent nastolatków płacących za usługę płaci za Spotify, a zaledwie 30 procent za Apple Music.

Piper Sandler pytał także nastolatków o przekazywanie prywatne iCloud i w drugiej połowie 2023 roku korzystanie z usługi wzrosło. 37 procent nastolatków stwierdziło, że korzysta z ‌iCloud‌ Private Relay, a kolejne 17 procent stwierdziło, że jest zainteresowane używaniem go w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Na początku tego roku zaledwie 24 procent nastolatków korzystało z usługi przekazywania prywatnego iCloud, która wymaga uiszczenia opłaty za subskrypcję iCloud.

Ankiety wśród nastolatków przeprowadzane są dwa razy w roku, a Piper Sandler publikuje te raporty od ponad 10 lat. Na potrzeby jesiennego raportu ankietę przeprowadzono wśród 9193 nastolatków ze średnią wieku 15,7 lat w 49 stanach.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx