Od premiery urządzenia Apple zbierał opinie użytkowników na temat Vision Pro. W tym tygodniu firma znacząco zwiększyła wysyłkę ankiet. Wielu użytkowników Vision Pro zostało poproszonych o podzielenie się swoimi przemyśleniami na temat urządzenia.
Apple pyta o satysfakcję z Vision Pro, środowisko użytkowania, ulubione funkcje, do czego jest używany, jak często jest używany i jak długo trwają sesje użytkowania. Firma pyta również o tryb Gościa i kto jeszcze korzysta z Vision Pro, co jest nieco dziwnym pytaniem, ponieważ urządzenie nie jest wcale przeznaczone do użytku przez wiele osób.
Oto niektóre z pytań ankiety:
- Jak ogólnie jesteś zadowolony/a ze swojego Vision Pro?
- Jaka jest Twoja ulubiona funkcja lub aspekt Apple Vision Pro do tej pory?
- Jak często używasz swojego Apple Vision Pro?
- Jak długo zwykle nosisz Apple Vision Pro, zanim zdecydujesz się je zdjąć?
- Kto jeszcze korzysta z Twojego Vision Pro?
- Zanim wypełniłeś ankietę, czy wiedziałeś, że możesz pozwolić innym na korzystanie z Apple Vision Pro dzięki funkcji Użytkownik Gość?
- Które z tych czynności regularnie wykonujesz na swoim Vision Pro? (z długą listą opcji)
- Jakie treści wideo najbardziej interesuje Cię oglądanie na Apple Vision Pro?
- Jak często podczas korzystania z Apple Vision Pro jesteś zanurzony/a w środowisku wirtualnym?
- Jak często wykonujesz wiele zadań jednocześnie podczas korzystania z aplikacji na Apple Vision Pro?
- Czy skonfigurowałeś swoją Personę do użytku w FaceTime?
- Jak bardzo jesteś zadowolony/a z tego, jak wygląda Twoja Persona na Apple Vision Pro?
- Gdzie najczęściej używasz swojego Apple Vision Pro?
- Których z tych akcesoriów używasz z Apple Vision Pro? (z listą obejmującą myszki, etui, AirPods Pro i inne)
- Z jakiej opaski na głowę najczęściej korzystasz ze swoim Apple Vision Pro?
- Jak często używasz Apple Vision Pro, gdy bateria jest podłączona do źródła zasilania?
Ankieta jest obszerna i szczegółowa, a także dotyczy innych urządzeń posiadanych przez każdego respondenta.
Wzrost liczby ankiet dotyczących Vision Pro pojawia się w momencie, gdy pojawiają się doniesienia o malejącym zainteresowaniu zestawem. W weekend Mark Gurman z Bloomberga powiedział, że klienci nie są już tak ciekawi Vision Pro, a zapotrzebowanie na pokazy w sklepach detalicznych „znacznie spadło”. W niektórych lokalizacjach pokazy i sprzedaż spadły z „kilku sztuk dziennie do zaledwie kilku w całym tygodniu”.
Właściciele zestawów Vision Pro również zgłaszają spadek użytkowania, używając ich zaledwie raz lub dwa razy w tygodniu zamiast codziennie.
Analityk Apple, Ming-Chi Kuo, we wtorek powiedział, że Apple zmniejsza liczbę planowanych do wysyłki egzemplarzy Apple Vision Pro i jest to oznaka, że popyt w Stanach Zjednoczonych „spadł gwałtownie poniżej oczekiwań”.
Kuo uważa, że Apple musi rozwiązać kwestię braku kluczowych aplikacji, ceny i komfortu, bez wpływu na doświadczenie użytkownika, aby Vision Pro odniosło sukces w przyszłości.