Apple uruchomił nową stronę internetową COVID-19 i aplikację na iPhone’a z narzędziem do sprawdzania oraz innymi informacjami, które mają pomóc ludziom być na bieżąco i podejmować odpowiednie kroki w celu ochrony zdrowia podczas rozprzestrzeniania się nowego koronawirusa. W ramach tej inicjatywy Apple współpracował z CDC, Grupą Zadaniową ds. Koronawirusa Białego Domu i FEMA.
Strona jest dostępna tylko w języku angielskim gdyż została przede wszystkim udostępniona na potrzeby amerykańskich użytkowników. Aplikacja również nie jest dostępna w polskim App Store.
Witryna i aplikacja umożliwiają użytkownikom udzielenie odpowiedzi na szereg pytań dotyczących czynników ryzyka, niedawnego narażenia i objawów oraz otrzymanie zaleceń CDC dotyczących dalszych kroków, w tym wskazówek dotyczących dystansowania społecznego i izolowania się, sposobu ścisłego monitorowania objawów, informację czy osoba powinna mieć wykonany test i kiedy skontaktować się z lekarzem.
Apple twierdzi, że jego narzędzie do badań przesiewowych nie zastępuje instrukcji świadczeniodawców ani wskazówek stanowych i lokalnych organów ds. Zdrowia.
Witryna i aplikacja oferują również dostęp do zasobów COVID-19, aby pomóc ludziom być na bieżąco i uzyskać wsparcie. Użytkownicy otrzymają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące wirusa, w tym kto jest najbardziej zagrożony i jak rozpoznać objawy.
Z narzędzia do badań przesiewowych może korzystać każdy, kto ma 18 lat lub więcej. Apple twierdzi, że wszelkie dane, które użytkownicy podają w witrynie lub aplikacji COVID-19, nie będą udostępniane Apple, CDC ani nikomu bez wyraźnej zgody.