sobota, 26 listopada

Apple oficjalnie ogłosił dziś uruchomienie programu samodzielnej naprawy iPhone’a, ogłoszony pod koniec zeszłego roku, który umożliwi użytkownikom iPhone’a 12, iPhone’a 13 i iPhone’a SE trzeciej generacji przeprowadzanie pewnych napraw w domu.

Program ruszył obecnie tylko w Stanach Zjednoczonych z planami uruchomienia go w Europie jeszcze w tym roku. Apple informuje, że w nowym sklepie samoobsługowym będą dostępne oryginalne instrukcje naprawy oraz części i narzędzia Apple. W sklepie klienci będą mieli dostęp do ponad 200 pojedynczych części i narzędzi. Na początku sklep będzie posiadał tylko narzędzia dla linii ‌iPhone 12‌ i ‌iPhone 13‌ oraz trzeciej generacji ‌iPhone’a SE‌. Apple twierdzi, że planuje rozszerzyć sklep o narzędzia, instrukcje i części do komputerów Mac z chipami Apple Silicon jeszcze w tym roku.

Aby przeprowadzić naprawę, klienci będą musieli najpierw zapoznać się z instrukcją naprawy swojego produktu oraz konkretną naprawą w witrynie pomocy technicznej Apple. Następnie będą mogli zamówić wymagane części i narzędzia w sklepie samoobsługowym i rozpocząć naprawę. Wszystkie narzędzia i części oferowane w sklepie przechodzą „szerokie testy w celu zapewnienia najwyższej jakości, bezpieczeństwa i niezawodności” – mówi Apple.

Podczas gdy klienci muszą zamówić części potrzebne do naprawy, Apple zapewni zestaw za 49 dolarów, który zawiera wszystkie niezbędne narzędzia wymagane do przeprowadzenia naprawy dla klientów. Zestaw do wypożyczenia będzie dostępny dla klientów przez tydzień, zanim będzie trzeba go odesłać do Apple i będzie wysyłany bezpłatnie. Ta opcja wynajmu zapewnia elastyczność klientom, którzy mogą nie chcieć posiadać i kupować narzędzi tylko do jednej naprawy.

Według Apple, program jest częścią starań firmy na rzecz „dalszego rozszerzenia dostępu do napraw”. Mimo to Apple ostrzega, że „znaczna większość” klientów powinna nadal odwiedzać profesjonalne serwisy naprawcze aby mieć pewność, że ich urządzenia są naprawiane bezpiecznie i niezawodnie. W ciągu ostatnich trzech lat Apple rozszerzył swoją sieć serwisową, obejmującą ponad 3000 niezależnych dostawców usług naprawczych i ponad 5000 autoryzowanych dostawców usług serwisowych na całym świecie.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx