niedziela, 18 kwietnia

W tym tygodniu Apple przedłużył swój ogólnoświatowy program serwisowania podświetlenia wyświetlacza w 13-calowym MacBooku Pro, umożliwiając bezpłatną naprawę kwalifikujących się notebooków do pięciu lat od pierwotnej daty zakupu lub do trzech lat od daty rozpoczęcia programu, w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy. Poprzedni termin był wyznaczony na cztery lata od pierwotnej daty zakupu.

Apple uruchomił program 21 maja 2019 roku po ustaleniu, że „bardzo mały procent” 13-calowych komputerów MacBook Pro sprzedawanych między październikiem 2016 roku a lutym 2018 roku mogą posiadać pionowe jasne obszary wzdłuż dolnej części wyświetlacza lub podświetlenie całkowicie przestaje działać. Kwalifikujące się modele to MacBook Pro (13-calowy, 2016 r. z dwoma portami Thunderbolt 3) i MacBook Pro (13-calowy, 2016 r. z czterema portami Thunderbolt 3).

Aby zidentyfikować posiadany model Maca, wystarczy kliknąć logo Apple w lewym górnym rogu ekranu, a następnie wybrać z menu opcję „Ten Mac”. Apple nie rozszerzył w tej chwili programu na żadne inne modele MacBooków.

Apple lub autoryzowany serwis Apple wymieni bezpłatnie wyświetlacz w 13-calowych komputerach MacBook Pro, których dotyczy problem. Aby dokonać naprawy należy znaleźć najbliższy Autoryzowany Serwis Apple. Jeśli uważacie, że Wasz MacBook Pro był dotknięty tym problemem i zapłaciliście już za naprawę wyświetlacza, możecie skontaktować się z Apple w sprawie potencjalnego zwrotu kosztów.

W 2019 roku serwis naprawczy iFixit poinformował, że problemy z podświetleniem są spowodowane delikatnym elastycznym kablem, który może się zużyć i pęknąć po wielokrotnym otwieraniu i zamykaniu wyświetlacza w 13-calowych modelach MacBooka Pro. Apple wydłużył długość elastycznego kabla o 2 mm w modelach z 2018 roku, co pozornie rozwiązało problem.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x