sobota, 28 maja

Apple pracuje nad wieloletnim planem wprowadzenia w przyszłości własnych usług finansowych, zmniejszając zapotrzebowanie na partnerów finansowych, takich jak Goldman Sachs, donosi Bloomberg.

Apple opracowuje technologię i infrastrukturę przetwarzania płatności, taką jak ocena ryzyka kredytowego, analiza oszustw, kontroli kredytowej i rozwiązywania sporów, a także pracuje nad narzędziami do obliczania odsetek, procentów, zatwierdzania transakcji, raportowania danych do biur kredytowych, zwiększania limitów kredytowych i więcej. Część tego projektu nazywa się wewnętrznie „Breakout”, ponieważ oznaczałoby to, że Apple odchodzi od obecnych systemów finansowych, z których korzysta.

Obecnie Apple współpracuje z Goldman Sachs Bank i CoreCard dla Apple Card, Green Dot dla Apple Cash i Citizens Bank dla programu wymiany iPhone’a, ale Bloomberg twierdzi, że prace Apple nad usługami finansowymi będą ukierunkowane na przyszłe produkty, a nie na jego obecne produkty. Wiele z tych usług jest dostępne wyłącznie w Stanach Zjednoczonych a uniezależnienie od banków zewnętrznych umożliwiłoby łatwiejsze wprowadzenie tych usług w większej ilości krajów.

Apple ma już Apple Pay i Apple Card, a ponadto opracowuje przyszłą usługę subskrypcji sprzętu i opcję „kup teraz, zapłać później” dla transakcji Apple Pay.

Oczekuje się, że funkcja „kup teraz, zapłać później”, zwana wewnętrznie „‌Apple Pay‌ Later”, będzie pierwszym produktem korzystającym z nowego systemu Apple. Dostępna będzie opcja zakupu „Apple Pay” w czterech ratach o nazwie „‌Apple Pay‌ in 4” oraz opcja długoterminowych planów płatności za pośrednictwem „miesięcznych rat Apple Pay”.

W przyszłości Apple może również wykorzystać swój nowy system do planu subskrypcji sprzętu, nad którym pracuje, a także może służyć jako pożyczkodawca na więcej usług typu „kup teraz, zapłać później”. Na początek Apple może ograniczyć ryzyko, wymagając od klientów korzystania z kart debetowych, a wewnętrzne narzędzia oceny ryzyka mogą uwzględniać historię zakupów Apple i czynniki, takie jak to, czy karta kredytowa dołączona do App Store została odrzucona w celu ustalenia, czy Klient może skorzystać z usług płatniczych.

Według Bloomberga Apple napotkał pewne „przeszkody” w budowaniu swojego produktu usług finansowych, więc istnieje szansa, że może opóźnić swoje plany lub kontynuować współpracę z partnerami, chociaż jest to „bardzo mało prawdopodobny scenariusz”.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x