wtorek, 27 lutego

Jeśli chodzi o wdrażanie sztucznej inteligencji do swoich produktów wydawać się może że konkurenci Apple są w tym szybsi. Jednak z nowego raportu wynika, że w 2023 roku żadna duża firma technologiczna nie kupiła więcej start-upów zajmujących się sztuczną inteligencją niż właśnie Apple.

Sugeruje to, że Apple może wkrótce stać się liderem w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji, zamiast tylko gonić konkurencję.

Według raportu Statista Apple zakupił 32 start-upy zajmujące się sztuczną inteligencją, więcej niż jakakolwiek inna duża firma technologiczna. W tym samym czasie Google dokonał zakupu 21 takich firm, Meta 18, Microsoft 17, a Amazon 10.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, coraz częściej mówi ostatnio o wysiłkach i ambicjach Apple w zakresie sztucznej inteligencji:

„Patrząc w przyszłość, będziemy nadal inwestować w te i inne technologie, które będą kształtować przyszłość” – powiedział Cook podczas ogłaszania ostatnich wyników finansowych. „Obejmuje to sztuczną inteligencję, której nadal poświęcamy ogromną ilość czasu i wysiłku, i jesteśmy podekscytowani, że jeszcze w tym roku będziemy mogli podzielić się szczegółami naszych bieżących prac w tej przestrzeni”.

Wygląda na to, że Apple rozwija sztuczną inteligencję na wielu frontach, w tym zatrudniając nowych pracowników, integrując technologię i rozszerzając własność intelektualną. Wysiłki firmy mające na celu pozyskiwanie start-upów na wczesnym etapie sugerują, że aktywnie stara się identyfikować pojawiające się trendy i technologie w zakresie sztucznej inteligencji oraz inwestować w nie.

Firmy takie jak Google i Samsung szybciej wykorzystały możliwości AI, udostępniając generatywną sztuczną inteligencję klientom i na swoich urządzeniach. Tymczasem Apple wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe przy opracowywaniu produktów.

Według Stocklytics Apple aktualnie przoduje w dziedzinie sztucznej inteligencji w inny sposób — inwestycje kapitałowe i dodatkowe w technologię sztucznej inteligencji od 2017 roku. Szacuje się, że Apple przeznaczył na to 21% swojego portfela w porównaniu z 12% zainwestowanymi przez Microsoft i 8% przez Alphabet.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx