wtorek, 27 lutego

Apple ogłosił wyniki finansowe za czwarty kwartał roku kalendarzowego 202e, który zakończył się 30 grudnia 2023 r. Spółka zadeklarowała przychody kwartalne w wysokości 119,6 mld USD, co stanowi wzrost o 2 procent rok do roku, i rozwodniony zysk kwartalny w wysokości 2,18 USD na jedną akcję, co stanowi wzrost o 16 procent rok do roku.

Marża brutto za kwartał wyniosła 45,9% w porównaniu do 43,0% w kwartale ubiegłego roku. Apple zadeklarował także kwartalną wypłatę dywidendy w wysokości 0,24 dolara na akcję, płatnej 15 lutego akcjonariuszom zarejestrowanym na 12 lutego.

„Firma Apple ogłosiła dziś wyższe przychody za kończący się w grudniu kwartał wygenerowane dzięki sprzedaży iPhone’a oraz najwyższe w historii przychody z usług”, oświadczył Tim Cook, dyrektor generalny Apple. „Z przyjemnością informujemy, że liczba aktywnie użytkowanych urządzeń przekroczyła 2,2 miliarda i osiągnęła rekordowy poziom dla wszystkich produktów oraz we wszystkich segmentach geograficznych. I nawet teraz, gdy nasi klienci już za moment rozpoczną niesamowitą przygodę z Apple Vision Pro, my dalej z tym samym zapałem będziemy tworzyć przełomowe i innowacyjne rozwiązania zgodne z naszymi wartościami i oczekiwaniami naszych użytkowników”.

Apple po raz kolejny pochwalił się kwartalnym rekordem przychodów z usług. Urosły do 23 mld USD z 20.8 mld rok wcześniej.

A jak wygląda sytuacja patrząc na urządzenia? Dalej głównym źródłem przychodów dla Apple jest oczywiście iPhone’. Także ostatni kwartał 2023 dał dobre wyniki sprzedaży ze względu na początek sprzedaży linii iPhone 15. Przychody z tego tytułu wyniosły 69,70 mld dolarów. W analogicznym okresie poprzedniego roku było to 65,78 mld dolarów. Pozostałe segmenty nie wypadają już tak dobrze. W przypadku komputerów Mac doszło tylko do minimalnego wzrostu przychodów (z 7,74 mld USD do 7,78 mld USD) zapewne ze względu na wprowadzenie nowych MacBooków Pro w nowym kolorze. Najbardziej ucierpiał segment iPadów, gdzie odnotowano znaczący spadek (z 9,40 mld dolarów do 7,02 mld dolarów). Tutaj nie było w zeszłym roku żadnych odświeżeń, dlatego Klienci czekają zapewne na nowe modele zapowiadane na ten rok. Nie najlepiej wypadł też dział akcesoriów. Tutaj także firma Apple boryka się ze spadkiem przychodów (z 13,48 mld USD do 11,95 mld USD).

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx