Grafika stworzona w hołdzie dla Steve’a Jobs’a szybko rozeszła się po internecie tuż po jego śmierci w październiku ubiegłego roku. I to własnie dzięki niej 20-letni student zdobył pracę w Coca-Coli. Jonathan Mak, który mieszka w Hongkongu, został zatrudniony przez giganta napojów do zaprojektowania plakatów dla swojej najnowszej kampanii reklamowej.
Mak zaprojektował swój obraz po tym, jak Steve zrezygnował z tyłu CEO Apple w sierpniu 2011 roku i opublikował go na swoim blogu. Dwa miesiące później, kiedy Steve przegrał walkę z rakiem trzustki, obraz natychmiast pojawił się na portalach społecznościowych, forach, blogach i innych punktach informacyjnych na całym świecie.
Coca-Cola była pod takim wrażeniem pracy Maka, że zwerbowała go do swojej najnowszej kampanii reklamowej, prosząc o stworzenie projektu, w oparciu o hasło „dzielenie się Colą”. Wynikiem jest grafika widoczna powyżej; dwie ręce w kształcie słynnej białej wstążki Coli przekazujące sobie butelkę Coca-Coli.
„Myślę, że sposób, w jaki podszedłem do plakatu jest dosyć podobny do tego ze Steve’em Jobs’em i logo Apple,” powiedział Mak komentując swoje osiągnięcie. „Tego rodzaju obrazy są bardzo odpowiednie w reklamie.”
Student, który obecnie studiuje na politechnice w Hong Kongu powiedział, że jego praca z Coca-Colą to po prostu „szczęśliwy wypadek”. Zapytany, czy chciałby po skończeniu studiów przejść do reklamy Mak odpowiedział: „Chcę tylko zrobić dobrą robotę, która może wpływać na ludzi w taki sposób jak logo ze Steve’em Jobs’em”
Zbliża sie czas,kiedy to coca cola bedzie sie musiala naprawde starac zeby akcje nie malały,a rosły..Jest taka konkurencja na rynku i powoli coraz więcej się ludzi się do nich przekonuję..Ja przekonałem się np. do Freeway Coli z Lidla…Smakuje prawie idealnie tak samo jak oryginal a kosztuje dwa razy mniej..Sprawdzcie jak nie znacie,teraz chyba nawet jest w promocji ze snackami za 4zł..