Wraz z najnowszą aktualizacją aplikacją, Twitter zaczął prosić użytkowników o włączenie śledzenia reklam zgodnie z zasadami przejrzystości śledzenia aplikacji firmy Apple.
Aktualizacja do wersji 8.65, która dodaje obsługę Spaces, użytkownicy Twittera zaczęli dostawać wyskakujące okienko z prośbą o monitorowanie danych w celu „lepszego dopasowania treści reklamowych”, umożliwiając Twitterowi śledzenie danych innych firm, takich jak używane aplikacje i odwiedzane strony internetowe.
Kliknięcie „Kontynuuj” w wyskakującym okienku przeniesie użytkowników do rzeczywistego ustawienia przejrzystości śledzenia aplikacji, w którym mogą „poprosić aplikację o nie śledzenie” lub zezwolić na śledzenie.
Aplikacje były zobowiązane prosić użytkownika o pozwolenie na śledzenie od czasu wydania iOS 14.5 czyli od 26 kwietnia, ale Twitter nie zaimplementował obsługi tej funkcji do teraz.
Badania sugerują, że 96 procent użytkowników pozostawia wyłączone śledzenie aplikacji, a tylko cztery procent użytkowników iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych aktywnie decyduje się na śledzenie po aktualizacji do iOS 14.5.