W ramach całej kampanii atakującej komputery Mac M1, Intel uruchomił w tym tygodniu specjalną witrynę „PC kontra Mac”, która jest mocno nastawiona na komputery PC wyposażone w chipy Intela i dość kontrowersyjnie krytykujące komputery Mac.
Witryna Intela mówi, że benchmarki porównawcze komputerów Mac z M1 nie „przekładają się na rzeczywiste użytkowanie” tych urządzeń. W porównaniu z komputerami PC z układami Intel 11. generacji, funkcje MacBooka M1 podobno nie mogą się mierzyć.
Intel pozycjonuje komputery PC jako bardziej „spersonalizowane”, aby dopasować je do „specyficznych potrzeb sprzętowych i programowych” użytkownika, podczas gdy Mac M1 oferuje „ograniczoną” obsługę urządzeń, gier i stworzonych aplikacji. „Najważniejsze jest to, że komputer PC daje użytkownikom wybór, coś, czego użytkownicy nie mają w przypadku komputerów Mac”, czytamy na stronie internetowej.
Komputery PC oferują „pełny ekran dotykowy” zamiast „ograniczonego paska dotykowego w komputerach Mac”, wraz z opcjami „2 w cenie 1”, podczas gdy Apple zmusza klientów do płacenia za „wiele urządzeń i sprzętów”. Witryna podkreśla konkretne oprogramowanie, takie jak narzędzia do tworzenia treści oparte na sztucznej inteligencji od Topaz Labs, które rzekomo są szybsze na układach Intel Core 11. generacji i szybszą wydajność Chrome.
W tym tygodniu firma Intel rozpoczęła dużą kampanię reklamową przeciwko Apple, skierowaną na komputery Mac M1. Seria reklam opublikowanych na YouTube z byłym aktorem serii „I’m a Mac”, Justinem Longiem, wychwala zalety komputerów PC z procesorami Intela.