Myślę, że wiele osób uważa, że można sporo zarobić pisząc i wydając aplikację w App Store. I jest w tym trochę prawdy. Najlepsze aplikacje przynoszą ich twórcom nawet 90 000 dolarów dziennie. Pomimo tych sukcesów, zdecydowana większość deweloperów aplikacji ma spore trudności, aby zarabiać liczące się pieniądze w App Store, a najgorsze jest to, że będzie tylko gorzej. Nowa prognoza przewiduje, że do 2018 roku zaledwie jedna aplikacja na 10 000 będzie w stanie zarabiać.
Według prognozy firmy Gartner, większość aplikacji (94,5%) do 2018 roku będzie darmowa, a zarabiać na nich deweloperzy będą poprzez zakupy w aplikacji i reklamom. Techcrunch podsumowuje:
W zeszłym roku, Gartner przewidywał, że prawie 83 miliardów pobranych aplikacji będzie darmowe – to 91% wszystkich pobrań. Więc darmowy model biznesowy aplikacji opierający się na zarabianiu po fakcie za pośrednictwem zakupów in-app (IAP) będzie nadal rosnąć zwiększając ich znaczeniu dla programistów (Jak i same reklamy). Gartner wcześniej prognozował, że IAP będzie stanowić 48% wszystkich przychodów z aplikacji, w porównaniu z 17% w 2013 roku i zaledwie 11% w 2011 roku.
Jeśli chodzi aplikacje płatne to tu rozkład jest bardzo nierównomierny. Około 90% płatnych aplikacji jest pobieranych mniej niż 500 razy dziennie – i dają deweloperom w sumie mniej niż 1 250 dolarów dziennie.
Nawet 1250 dolarów dziennie wydaje się być dużym sukcesem w dzisiejszym środowisku aplikacji, ale w ciągu zaledwie pięciu lat liczba ta sięgnąć może 90000 dolarów dziennie. I o te właśnie pieniądze trwa wyścig. I o nie jednak warto zawalczyć i wypuścić coś co podbije serca (i urządzenia) użytkowników iOS.
[contentblock id=1 img=gcb.png]