Flurry zbadał liczbę aktywacji urządzeń różnych producentów między 19 a 25 grudnia pokazując, że urządzenia firmy Apple były dwa razy popularniejsze od urządzeń Samsung.
44 procent wszystkich nowych aktywacji telefonów to iPhone’y, a smartfony Samsunga stanowiły 21 procent aktywacji. Huawei, LG, Amazon, Oppo, Xiaomi i Motorola stanowiły niewielki procen pomiędzy trzy a dwa każdy. Pixel – smartfon Google’a, który ukazał się w październiku, nie pojawił się na liście Flurry.
W ubiegłym roku Flurry wydał podobny raport i urządzenia firmy Apple stanowiły 49,1 procent wszystkich aktywacji urządzeń, podczas gdy urządzenia Samsung stanowiły 19,8 procent.
Phablety lub smartfony i tablety o powierzchni od 5 cali do 6,9 cali nadal zdobywają coraz większą popularność. W 2016 roku kategoria phabletów, która zawiera 5,5-calowy iPhone 6 plus, 6S Plus i 7 Plus był odpowiedzialny za 37 procent całkowitych aktywacji urządzeń. Telefony średnie, jak 4,7-calowy iPhone 6, iPhone 6S i iPhone 7, były odpowiedzialne za 45 procent wszystkich aktywacji. Aktywacje pełnowymiarowych tabletów takich jak iPad nadal spadają.