piątek, 29 marca

Serwisy muzyczne

Po raz pierwszy od otwarcia iTunes Music Store w 2003 roku, sprzedaż muzyki cyfrowej spadła rok do roku, donosi Billboard.

W 2013 r. sprzedaż pojedynczych utworów cyfrowych spadła o 5,7% z 1,34 miliarda do 1,26 miliarda sztuk, a sprzedaż albumów cyfrowych spadła do ​​117.6 milionów z 117.7 milinów sztuk w 2012 roku. Raport stwierdza, że przemysł muzyczny za przyczynę tego zjawiska obwinia coraz popularniejsze serwisy usług strumieniowych do przesyłania muzyki cyfrowej.

Chociaż kierownictwo przemysłu muzycznego początkowo nie tłumaczyło spadku sprzedaży muzyki cyfrowej przez rosnący apetyt konsumentów do streamingu, to w drugiej połowie roku, wielu z nich przyznało, że reklamy i płatne usługi abonamentowe rzeczywiście kanibalizują sprzedaż muzyki cyfrowej.

Dostawcy muzyki strumieniowej osiągnęli gwałtowny wzrost popularności w 2013 roku, a główni dostawcy tacy jak Spotify, Pandora i Rdio udostępnili użytkownikom nowe, darmowe opcje słuchania muzyki po tym jak Apple uruchomił swoją usługę iTunes Radio. Mówi się, że Apple ma zamiar rozszerzać usługi iTunes Radio początkowo na Wielką Brytanię, Kanadę, Australię i Nową Zelandię w ciągu kilku pierwszych miesięcy 2014 roku.

[contentblock id=1 img=gcb.png]

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx