piątek, 29 marca

Nowy iPhone 5s sprzedaje się pand dwa razy częściej od iPhone’a 5C. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań. Consumer Intelligence Research Partners zbadali nabywców iPhone’a pod koniec września, a ich wyniki podane przez serwis AllThingsD sugerują, że iPhone 5S stanowi 64% sprzedaży, a iPhone 5C stanowi 27% sprzedanych iPhone’ów. Najstarszy w tej chwili model znajduje pozostałe 9% nabywców.

Wprowadzenie iPhone’a 5C było dla Apple dość ryzykowne. Było możliwe, tylko dlatego że ten teoretycznie tańszy telefon wcale nie jest w praktyce „tani”. Inaczej prawdopodobnie zabrał by sporą liczbę klientów topowego obecnie modelu 5S i kanibalizował jego sprzedaż. Ale dane z CIRP sugerują inaczej – to iPhone 5S okazuje się być bardziej popularnym do tej pory.

Nie powinno to być w sumie dla nikogo zaskoczeniem. Obserwujemy przecież obecnie cykl życia iPhone’a 5S i 5C. Kolejki, które widzieliśmy w sklepach Apple na całym świecie, to w większości właśnie w celu zakupu iPhone’a 5S – entuzjastyczni fani Apple chcą dostać w swoje ręce najnowszą i najnowocześniejszą technologię, taką jak Touch ID oraz 64-bitowy procesor A7. Entuzjaści chcą być zwykle o krok do przodu.

Tak czy inaczej myślę, że w miarę upływu czasu procenty zaczną się przesuwać w kierunku iPhone’a 5C. Jeśli iPhone 5C pojawi się w ofercie operatorów i siłą rzeczy będzie tańszy od konkurencyjnego iPhone’a 5S konsumenci przedłużający umowę będą w stanie skłonić się na wybór właśnie tego modelu. A jakie ceny pokażą nasi operatorzy zobaczymy prawdopodobnie już całkiem niedługo.

[contentblock id=1 img=gcb.png]

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx