czwartek, 25 kwietnia

Choć Apple wciąż utrzymał swój dominujący udział w sprzedaży smartwatchy w trzecim kwartale 2021 roku to sama sprzedaż spadła, a znaczące zyski osiągnął Samsung. Tak wynika z danych podanych przez Counterpoint Research.

Globalne dostawy smartwatchy w trzecim kwartale tego roku wzrosły ogółem o 16 procent w porównaniu do tego samego okresu w 2020 roku, ale dostawy Apple Watch spadły o 10 procent. Spadek można wytłumaczyć późniejszym niż zwykle okresem i przesuniętym niemal do kwartału czwartego czasem wysyłki najnowszego Apple Watch Series 7 wynikającym z problemów produkcyjnych. Klienci mogli również niechętnie kupować Apple Watch SE i Apple Watch Series 6 w trzecim kwartale, spodziewając się wkrótce pojawienia się nowych modeli, które miały być znacząco inne konstrukcyjnie, co jeszcze bardziej ograniczyło sprzedaż Apple.

globalna-sprzedaz-smartwatchy

Tymczasem Samsung odnotował najwyższą do tej pory liczbę kwartalnych dostaw smartwatchów, odzyskując pozycję drugiej co do wielkości marki smartwatchy i wyprzedzając tym samym Huawei. Counterpoint przypisuje znacznie zwiększonej sprzedaży wprowadzenie na rynek serii Galaxy Watch 4, rozwijającego się ekosystemu aplikacji WearOS, szerszej gamy modeli i dobrze przyjętych funkcji zegarka.

systemy operacyjne smartwatch

Wear OS odnotował również stosunkowo duży wzrost pod względem udziału w rynku systemów operacyjnych. Obecność watchOS nadal spada z udziałem zaledwie 22 procent, utrzymując postępujący spadek od szczytowego udziału w rynku wynoszącego 40 procent w czwartym kwartale 2020 roku.

Dane za czwarty kwartał 2021 roku i pierwszy kwartał 2022 roku obrazujące dostawy Apple Watch Series 7, dadzą prawdopodobnie dokładniejsze spojrzenie na pozycję Samsunga na rynku smartwatchy.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx