Choć Apple wciąż utrzymał swój dominujący udział w sprzedaży smartwatchy w trzecim kwartale 2021 roku to sama sprzedaż spadła, a znaczące zyski osiągnął Samsung. Tak wynika z danych podanych przez Counterpoint Research.
Globalne dostawy smartwatchy w trzecim kwartale tego roku wzrosły ogółem o 16 procent w porównaniu do tego samego okresu w 2020 roku, ale dostawy Apple Watch spadły o 10 procent. Spadek można wytłumaczyć późniejszym niż zwykle okresem i przesuniętym niemal do kwartału czwartego czasem wysyłki najnowszego Apple Watch Series 7 wynikającym z problemów produkcyjnych. Klienci mogli również niechętnie kupować Apple Watch SE i Apple Watch Series 6 w trzecim kwartale, spodziewając się wkrótce pojawienia się nowych modeli, które miały być znacząco inne konstrukcyjnie, co jeszcze bardziej ograniczyło sprzedaż Apple.
Tymczasem Samsung odnotował najwyższą do tej pory liczbę kwartalnych dostaw smartwatchów, odzyskując pozycję drugiej co do wielkości marki smartwatchy i wyprzedzając tym samym Huawei. Counterpoint przypisuje znacznie zwiększonej sprzedaży wprowadzenie na rynek serii Galaxy Watch 4, rozwijającego się ekosystemu aplikacji WearOS, szerszej gamy modeli i dobrze przyjętych funkcji zegarka.
Wear OS odnotował również stosunkowo duży wzrost pod względem udziału w rynku systemów operacyjnych. Obecność watchOS nadal spada z udziałem zaledwie 22 procent, utrzymując postępujący spadek od szczytowego udziału w rynku wynoszącego 40 procent w czwartym kwartale 2020 roku.
Dane za czwarty kwartał 2021 roku i pierwszy kwartał 2022 roku obrazujące dostawy Apple Watch Series 7, dadzą prawdopodobnie dokładniejsze spojrzenie na pozycję Samsunga na rynku smartwatchy.