Samsung dołączył dziś do Google, próbując przekonać Apple na zastosowanie standardu wiadomości Rich Communication Services czyli RCS, na który od jakiegoś czasu nalega Google.
W krótkiej reklamie nawiązującej do Romea i Julii Samsung prezentuje dwa interfejsy smartfonów, które wysyłają do siebie SMS-y. „Julia” to w metaforze iPhone, a jej rodzice (czyli Apple) nie pozwalają na adopcję RCS. „Co im zielony zrobił? Też jesteśmy bańkami” – ubolewa nad smartfonem Romeo z Androidem. „I dosłownie wszyscy chcą, żebyśmy byli razem. Uch” – pisze Julia. Samsung umieścił w reklamie hasło i hashtag „Help Apple #GetTheMessage”, których Google używa w swojej kampanii RCS.
Google od kilku lat przekonuje Apple na zastosowanie RCS, używając reklam, billboardów, stron internetowych, kampanii w mediach społecznościowych i nie tylko, ale Apple odmawia mając własny standard iMessage.
RCS, czyli Rich Communication Services, to protokół komunikacyjny zaprojektowany i wykorzystywany przez firmę Google. Google namawia Apple do wdrożenia obsługi RCS, ale urządzenia Apple nadal obsługują starszy protokół SMS i iMessage. Google twierdzi, że Apple jest odpowiedzialny za wszystkie problemy, jakie mają użytkownicy Androida i iPhone’a wysyłając do siebie SMS-y, w tym brak szyfrowania, uszkodzone czaty grupowe, rozpikselowane zdjęcia i filmy oraz zielone bąbelki.
Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, we wrześniu 2022 roku powiedział, że RCS nie jest priorytetem dla Apple i nie jest to funkcja, o którą proszą użytkownicy iPhone’a.