czwartek, 28 marca

01de34d2280b2f82a67d48e432ecf156_large

Po wprowadzeniu na rynek przeprojektowanego MacBooka Pro, CNET opublikował wywiad z Philem Schillerem, Jonym Ive i Craigem Federighi, podkreślając niektóre z decyzji projektowych, który wprowadzono do nowej maszyny.

Kontekstowy pasek dotykowy Touch Bar w nowym MacBooku Pro, który jest jego kluczowym elementem, był rozwijany pod kierownictwem Jony’ego Ive przez okres co najmniej dwóch lat i według Ive „wyznacza początek bardzo interesującego kierunku” dla przyszłych produktów.

Rozwój nowego MacBooka trwał tak długo, ponieważ firma nie chce „stawiać tylko zwiększenie szybkości” a stworzyć coś, co jest „wielkim krokiem naprzód.” Szef marketingu Apple, Phil Schiller, powiedział, że MacBook Pro pozwoli Apple „stworzyć wiele przyszłych rzeczy”, a niektórych „nie możemy sobie jeszcze wyobrazić.” Powiedział również, że Apple nie jest napędzany przez kalendarz, a jego dążeniem jest tworzenie „innowacji” w linii komputerów Mac.

Wielu klientów jest niezadowolonych z wysokich cen nowych modeli MacBooków Pro i tą kwestię Schiller również poruszył w wywiadzie. Podstawowy model 13-calowego MacBooka Pro z paskiem dotykowym kosztuje 8 999 złotych co jest około 2000 zł więcej niż model poprzedniej generacji. Modele 15-calowe zaczynają się od 11 999 złotych. Schiller mówi, że Apple troszczy się o cenę, ale projektuje bardziej dla doświadczeń użytkownika, a nie ceny.

Przystępność jest „absolutnie czymś na czym nam zależy” powiedział Schiller. „Ale my nie projektujemy dla ceny, projektujemy dla doświadczeń ludzi i jakości jakiej oczekują od komputerów Mac. Czasami to oznacza, że kończymy na wyższym zakresie cenowym, ale nie jako cel, tylko dlatego, że to tyle kosztuje.”

Kierownictwo Apple jasno też podkreśliło, że panel dotykowy w MacBooku Pro nie sygnalizuje przyszłego przejścia komputerów Mac na ekrany dotykowe. Mac z ekranem dotykowym nie jest „szczególnie użyteczny” powiedział Ive, a Schiller powiedział, że Apple badał możliwość zbieżności iOS i Mac, ale zrezygnował z tego.

Zarówno Federighi jak i Schiller wierzą, że laptop jest urządzeniem, które będzie z nami jeszcze dłuższy czas. „Jeśli chodzi o nasze spojrzenie to widzimy, że wciąż będzie miejsce dla tego podstawowego laptopa” powiedział Schiller, wskazując, że jest on użyteczny już od ostatnich 25 lat.

Cały wywiad CNET, który koncentruje się także na historii Maca jako notebooka możecie przeczytać tu.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Patryk Kuba
Patryk Kuba
7 lat temu

„Panel dotykowy w MacBooku Pro nie sygnalizuje przyszłego przejścia na ekrany dotykowego w komputerach Mac podkreśla jasno kierownictwo Apple.”
Jakie piękne zdanie 🙂

1
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx