środa, 29 czerwca

Netflix jest już jedną z najbardziej dochodowych aplikacji w App Store, ponieważ wielu użytkowników iPhonów i iPadów płaci za ich subskrypcje za pośrednictwem konta iTunes/Apple ID, ale platforma do przesyłania strumieniowego wideo chce mieć jeszcze większy kawałek tortu.

TechCrunch poinformował, że do 30 września nowi lub powracający abonenci w 33 krajach nie będą mogli płacić za usługę za pomocą iTunes.

Wśród krajów tych jest Argentyna, Australia, Austria, Belgia, Brazylia, Kanada, Kolumbia, Chorwacja, Czechy, Dania, Ekwador, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry, Indie, Włochy, Indonezja, Japonia, Korea, Malezja, Meksyk, Norwegia, Peru, Filipiny, Słowacja, Republika Południowej Afryki, Hiszpania, Szwecja, Tajwan, Tajlandia, Wielka Brytania no i Polska.

Przedstawiciel działu obsługi klienta firmy Netflix potwierdził testy dla TechCrunch:

W tym czasie klienci w tych krajach mogą napotkać jedną z następujących sytuacji podczas uruchamiania aplikacji Netflix na urządzeniu z systemem iOS (mobilnym lub tablecie):

1. Możliwość zarejestrowania się w aplikacji za pomocą tylko trybu płatności iTunes.
2. Możliwość zalogowania do Netflix, ale bez możliwości rejestracji (rejestracja tylko przez przeglądarkę mobilną).

Ciągle wprowadzamy innowacje i testujemy nowe metody rejestracji na różnych platformach, aby lepiej zrozumieć, co lubią nasi członkowie. W oparciu o to, czego się dowiadujemy, pracujemy nad ulepszeniem usługi Netflix dla członków na całym świecie.

Oznacza to, że niektórzy użytkownicy iPhone’a i iPada, którzy otworzą aplikację Netflix, będą mogli zalogować się tylko do istniejącego aktywnego konta bez opcji stworzenia nowego konta. Widząc to, Netflix ma nadzieję, że ci użytkownicy zamkną aplikację i zarejestrują się za pośrednictwem strony mobilnej lub w innym miejscu za pomocą karty kredytowej.

Apple pobiera 30% prowizji – 15 procent po pierwszym roku – od użytkowników, którzy subskrybują usługę za pośrednictwem mechanizmu zakupu w aplikacji, więc jest jasne, że Netflix stara się uniknąć podkradania z ich kieszeni przez jednego z największych konkurentów, który akurat obecnie pracuje nad własną usługą podobną do Netflixa.

Chociaż wytyczne App Store firmy Apple zawierają stwierdzenie, że programiści nie mogą „bezpośrednio lub pośrednio kierować reklamy na użytkowników systemu iOS, do użycia innej metody zakupu niż zakup w aplikacji”, to wydaje się, że Netflix zastosował tę zasadę, po prostu nie oferując nowym użytkownikom możliwości zarejestrowania się w aplikacji.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx