O serwisie telewizyjnym Apple, który miałby prezentować zarówno filmy jak i produkcje stworzone przez giganta z Cupertino mówi się już od dłuższego czasu. Według najnowszego raportu The Information, który powołuje się na trzy wewnętrzne źródła, będzie on dostępny w ponad 100 krajach.
Mówi się, że Apple planuje tradycyjne uruchomienie usługi początkowo w Stanach Zjednoczonych w pierwszej połowie 2019 roku, a globalna ekspansja nastąpi w dalszej części roku.
Według The Information, oryginalne treści Apple zostaną udostępnione właścicielom urządzeń Apple bezpłatnie, o czym informował już wcześniej w tym miesiącu CNBC. Chociaż treści firmy Apple będą dostępne bezpłatnie, to Apple będzie zachęcać użytkowników do zapisywania się do subskrypcji telewizyjnych z innych sieci kablowych, takich jak HBO lub STARZ.
Apple podobno zaczął negocjacje z różnymi dostawcami treści na temat kosztów jakie musiałby ponieść za udostępnianie dalej programów telewizyjnych i filmów, ale na pewno będą one różne w każdym kraju. Nie jest również jasne, w jaki sposób zawartość Apple zostanie umieszczona obok treści z usług dostawców trzecich.
Udostępniając treści firm trzecich za pośrednictwem usługi przesyłania strumieniowego i uruchamiając ją w większości krajów na całym świecie, Apple będzie w stanie lepiej konkurować z Amazon Prime Video i Netflixem, które są dostępne w ponad 190 krajach.
Apple ma w swoim dorobku kilkanaście własnych programów telewizyjnych, a niektóre z głośnymi aktorami i aktorkami, które mogą przyciągnąć wielu widzów.