środa, 24 kwietnia

Jak donosi Bloomberg, Apple przejął AI Music, startup, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania spersonalizowanych ścieżek dźwiękowych i muzyki adaptacyjnej.

AI Music opracowało „Infinite Music Engine”, którego celem jest tworzenie niestandardowych rozwiązań audio dla marketerów, wydawców, profesjonalistów fitness i agencji kreatywnych.

Technologia jest w stanie generować dynamiczne ścieżki dźwiękowe, które zmieniają się w zależności od interakcji użytkownika. Na przykład muzyka podczas treningu może się zmieniać w zależności od bicia serca użytkownika, dostosowując się do intensywności treningu. AI Music opisała to jako funkcję, która może pozwolić reklamodawcom na tworzenie dźwięku pasującego do kontekstu użytkownika, takiego jak nastrój.

Choć oficjalna witryna AI Music już nie działa, to poprzedni profil firmy na LinkedIn informuje, że firma „ma misję przedefiniowania sposobu, w jaki tworzymy, wchodzimy w interakcje i doświadczamy muzyki”.

Apple zakończył w ostatnich tygodniach zakup brytyjskiej firmy AI Music. Według Bloomberga przed przejęciem AI Music zatrudniało około dwudziestu pracowników.

Apple może potencjalnie wykorzystać technologię AI Music na kilka sposobów. Utwory, które można aktualizować na podstawie rytmu serca, mogą być przydatne w Apple Fitness+, a aplikacja Zdjęcia Apple korzystająca z muzyki bez opłat licencyjnych może zapewnić utwory do pokazów slajdów, więc generowana na żądanie muzyka, która pasuje do nastroju, może się do tego przydać.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx