środa, 25 maja

Apple ogłosił, że japońska Komisja ds. Uczciwego Handlu (JFTC) zgodziła się zamknąć dochodzenie w sprawie App Store w zamian za zmiany w działaniu aplikacji z treściami na żądanie takich jak Netflix. Aplikacje takie umożliwiają użytkownikom przeglądanie wcześniej zakupionych treści lub subskrypcji treści cyfrowych magazynów, gazet, książek, materiałów audio, muzyki i wideo.

W przyszłości programiści, którzy tworzą aplikacje działające w taki sposób, będą mogli umieścić w aplikacji link do swojej witryny internetowej, aby użytkownicy mogli założyć konto lub zarządzać nim przez stronę zewnętrzną, oraz wprowadzi możliwość użycia innej metody płatności niż App Store. Apple twierdzi, że zmiana ta zostanie zastosowana globalnie do wszystkich aplikacji z treściami na żądanie w App Store.

W związku z tym ,że aplikacje z treściami na żądanie nie oferują cyfrowych towarów i usług w aplikacji do zakupu, Apple zgodził się, aby udostępniały one tylko jeden link do swojej witryny w celu „zarządzania kontem”.

Apple twierdzi, że zanim zmiana wejdzie w życie od 2022 roku, wytyczne App Store i proces przeglądu aplikacji zostaną zaktualizowane, aby „upewnić się, że użytkownicy aplikacji nazywanych przez Apple „czytnikami” nadal są bezpieczni korzystając z App Store”. Apple planuje pomóc twórcom aplikacji czytnikowych „chronić użytkowników, gdy łączą się z zewnętrzną witryną internetową w celu dokonania zakupów”.

Apple w zeszłym tygodniu zgodził się zapłacić 100 milionów dolarów i wprowadzić drobne zmiany w swoich zasadach dotyczących App Store, aby rozstrzygnąć pozew zbiorowy deweloperów. Pieniądze trafią do „funduszu” dla małych deweloperów, którzy otrzymają wypłaty od Apple.

Zgodnie z warunkami tej umowy, Apple umożliwi programistom korzystanie z metod komunikacji, takich jak poczta email, w celu informowania klientów o metodach płatności dostępnych poza aplikacjami na iOS, a także rozszerzy ceny, które programiści mogą oferować za aplikacje, zakupy w aplikacji i subskrypcje. Apple planuje również publikować roczne raporty przejrzystości dotyczące procesu przeglądu aplikacji.

Wprowadzona dzisiaj zmiana aplikacji z treściami na żądanie jest znacznie bardziej znaczącym zwycięstwem deweloperów Apple, ponieważ umożliwi aplikacjom udostępnianie łącza w aplikacji do strony internetowej, na której można dokonać zakupu poza App Store. Będzie to dostępne dla aplikacji takich jak Spotify czy Netflix i rozwiązuje jeden z największych problemów, jakie programiści mają z App Store. Po wdrożeniu w 2022 roku ogromna rzesza programistów będzie miała możliwość oferowania rejestracji w miejscach innych niż App Store, aby uniknąć 15-30-procentowej prowizji, jaką Apple pobiera z każdej transakcji.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x