Warning: Undefined array key "is_rate_editable" in /home/klient.dhosting.pl/appleworld/appleworld.pl/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/class.WpdiscuzCore.php on line 1303
środa, 9 października

Wraz z wprowadzeniem systemu iOS 15.2 Apple dodał nową sekcję „Historia części i serwisowania” do aplikacji Ustawienia, która pozwoli użytkownikom zobaczyć historię serwisową ich iPhone’ów i potwierdzić, że komponenty użyte do naprawy są oryginalne.

AirPods4

Jak opisuje nowy dokument pomocy technicznej, użytkownicy iPhone’a, którzy mają zainstalowany system iOS 15.2 lub nowszy, mogą przejść do opcji Ustawienia > Ogólne > To urządzenie, aby uzyskać dostęp do części i historii serwisowej. Sekcja „Historia części i serwisowania” pojawi się jednak tylko wtedy, gdy na iPhone’ie zostały przeprowadzone już jakieś naprawy.

Apple udostępni różne informacje o komponentach w zależności od wersji iPhone’a:

  • W przypadku telefonów iPhone XR, XS, XS Max i nowszych, w tym iPhone SE (2. generacji), możecie sprawdzić, czy została wymieniona bateria.
  • W przypadku modeli telefonu iPhone 11, iPhone 12 i iPhone 13 możecie sprawdzić, czy zostały wymienione bateria lub wyświetlacz.
  • W przypadku modeli telefonu iPhone 12 i iPhone 13 możecie sprawdzić, czy zostały wymienione bateria, wyświetlacz lub aparat.

Jeśli naprawa została wykonana z użyciem oryginalnych części i narzędzi Apple, naprawy w tej sekcji będą oznaczone opisem „Oryginalna część Apple”.

Komunikat „Nieznana część” zostanie wyświetlony, jeśli instalacja części jest niekompletna, część została zastąpiona nieoryginalnym komponentem, część była już używana lub zainstalowana w innym telefonie iPhone lub jeśli część nie działa zgodnie z oczekiwaniami. W poprzednich wersjach systemu iOS klienci mogli tylko sprawdzić, czy część zamienna jest identyfikowana jako część nieznana.

Apple twierdzi, że komunikaty w sekcji „Historia części i serwisowania” nie wpłyną na możliwość korzystania z iPhone’a, jego baterii, wyświetlacza lub aparatu. Informacje są gromadzone i przechowywane na urządzeniu, a Apple wykorzystuje je do potrzeb serwisowych, analizy bezpieczeństwa i ulepszania przyszłych produktów.

Dodanie „Historii części i serwisowania” do iPhone’a towarzyszy zmianie, jaką Apple wprowadza w modelach iPhone 13. W chwili jego wydania odkryto, że wymiana uszkodzonego wyświetlacza w telefonie iPhone 13 bez specjalistycznych narzędzi i komponentów firmy Apple wyłącza funkcję Face ID.

Po licznych głosach niezadowolenia ze strony niezależnych serwisów, Apple obiecał wprowadzenie aktualizacji oprogramowania, która pozwoli na naprawy wyświetlacza bez wpływu na Face ID. iOS 15.2 usuwa to specyficzne wymaganie parowania, które powodowało, że funkcja Face ID nie działała, gdy naprawa wyświetlacza jest wykonywana przez warsztat bez sprzętu certyfikowanego przez Apple.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx