czwartek, 25 kwietnia

Brak możliwości wymiany wyświetlacza iPhone’a 13 bez uszkodzenia Face ID może mieć poważny wpływ na firmy oferujące naprawy iPhone’a, poinformował dziś iFixit w artykule promującym prawo do naprawy.

iFixit wskazał ten problem po raz pierwszy rozkładając na części iPhone’a 13 Pro i potwierdził go potem w wielu testach. Wymiana wyświetlacza iPhone’a 13 powoduje, że Face ID przestaje działać, więc samodzielne naprawy w domu w ogóle nie wchodzą w grę. Zamiana wyświetlacza iPhone’a 13 na wyświetlacz z nowego iPhone’a 13 powoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie „Nie można aktywować Face ID na tym iPhone’ie”.

Naprawa wyświetlacza iPhone’a, którą wcześniej można było wykonać za pomocą podstawowych narzędzi, teraz wymaga mikroskopu i narzędzi do mikrolutowania lub dostępu do programu niezależnych dostawców napraw Apple, które serwisy krytykowały za „drakońskie” umowy i wymagania.

Problemem jest mały mikrokontroler, który łączy iPhone’a 13 z jego wyświetlaczem. Apple nie ma narzędzia, które pozwalałoby właścicielom iPhone’ów lub serwisom niepowiązanym z Apple sparować nowy ekran z iPhonem 13. Autoryzowani technicy współpracujący z firmą Apple muszą korzystać z zestawu narzędzi Apple Services Toolkit 2, aby rejestrować naprawę w usługach chmurowych firmy Apple, synchronizując w ten sposób numery seryjne iPhone’a i wyświetlacza.

Niektóre serwisy naprawcze znalazły obejście, ale jest ono trudne i pracochłonne. Lutowany układ musi zostać przeniesiony z oryginalnego ekranu na nowy, co według iFixit jest „całkowicie bezprecedensowe”, ponieważ naprawa ekranu jest „niesamowicie powszechna” i stanowi znaczną część przychodów, które przynoszą niezależnym serwisom naprawczym.

iFixit twierdzi, że decyzja Apple o wyłączeniu Face ID po naprawie ekranu może spowodować zamknięcie małych punktów naprawczych, wydanie sporych kwot na nowy sprzęt lub po prostu stratę na naprawach urządzeń Apple. Witryna uważa również, że problem z Face ID po naprawie ekranu nie jest wypadkiem, ponieważ Apple wcześniej wprowadził podobne ograniczenia naprawy dla Touch ID, funkcji True Tone po naprawie wyświetlacza czy aparatów iPhone’a 12.

Inne niezależne serwisy naprawcze z którymi rozmawiał iFixit uważają, że Apple wdrożył tę zmianę, aby „pokrzyżować klientowi możliwość naprawy” i kierując właścicieli iPhone’ów do Autoryzowanych Serwisów Apple w celu uzyskania pomocy w zakresie ich wyświetlaczy.

W przypadku iPhone’a 12 naprawa aparatu początkowo wymagała zastrzeżonego narzędzia do konfiguracji systemu firmy Apple, a aparaty, które zostały wymienione, nie działały. Apple rozwiązał ten problem za pomocą aktualizacji, która powiadamia klientów, że aparat w ich urządzeniu może nie być oryginalny, ale nie wyłącza go całkowicie. Apple może zrobić coś podobnego dla Face ID w przyszłej aktualizacji, ale nie jest jeszcze jasne, czy tak się stanie.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx