czwartek, 18 kwietnia

Od 8 grudnia firma Apple wymaga od deweloperów dostarczania wraz z nowymi aplikacjami lub aktualizacjami istniejących, informacji do etykiety prywatności, która przedstawia dane, jakie każda aplikacja zbiera od użytkowników podczas jej instalacji.

Wielu dużych deweloperów aplikacji, takich jak Facebook, spełniło ten wymóg (choć lista jaka tam jest zamieszczona powoduje lekki niepokój) i obecnie dołącza etykiety prywatności do swoich aplikacji, jest jeden wyjątek – Google.

Google nie aktualizował swoich głównych aplikacji, takich jak Gmail, Mapy Google, Chrome i YouTube od 7 grudnia lub wcześniej, a większość aplikacji Google do tej pory nie została zaktualizowana o funkcję etykiety prywatności.

Aplikacje Google Tłumacz, Google Authenticator, Motion Stills, Google Play Movies i Google Classroom zawierają etykiety prywatności, mimo że nie zostały ostatnio zaktualizowane, ale wyszukiwarka Google, Mapy Google, Chrome, Waze, YouTube, Dysk Google, Zdjęcia Google , Google Home, Gmail, Dokumenty Google, Asystent Google, Arkusze Google, Kalendarz Google, Prezentacje Google, Google One, Google Earth, YouTube Music, Hangouts, Google Tasks, Google Meet, Google Pay, PhotoScan, Google Voice, Google News, Gboard , Google Podcasts i inne nie wyświetlają tej informacji.

5 stycznia Google poinformował serwis TechCrunch, że informacje zostaną dodane do aplikacji iOS „w tym lub w przyszłym tygodniu”, ale zarówno ten, jak i przyszły tydzień już minęły a informacji jak nie było tak nie ma. Minął już ponad miesiąc od ostatniej aktualizacji swoich aplikacji przez Google.

Informując o nadchodzących aktualizacjach, Google nie podał powodu opóźnienia i nadal nie przedstawił wyjaśnienia długiego okresu między aktualizacjami aplikacji. Google zazwyczaj znacznie częściej przesyła aktualizacje swoich aplikacji, co więcej aplikacje na Androida nadal są regularnie aktualizowane.

Pojawiły się spekulacje, że Google waha się przed udostępnieniem danych etykiety prywatności z powodu negatywnych opinii, które otrzymały inne firmy, takie jak Facebook, ale nadal nie ma potwierdzonego wyjaśnienia.

Apple wdrożył informacje o prywatności aplikacji w systemie iOS 14.3, aby zapewnić klientom szczegółowe informacje o tym, jakie dane zbiera od nich aplikacja, aby mogli dokonać świadomego wyboru, decydując się na zainstalowanie jej. Twórcy aplikacji są zobowiązani do samodzielnego zgłaszania informacji o prywatności w App Store, a deweloperzy muszą identyfikować wszystkie przypadki gromadzenia i wykorzystywania danych.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx