Apple zmienił sformułowanie oznaczające darmowe aplikacje w swoim sklepie App Store, a przycisk zakupu, który do tej pory oznaczony był napisem „Free” teraz zamieniony jest na „Get”. Zmiana została wdrożona zarówno w App Store iOS jak i Mac App Store.
Nie jest do końca jasne, dlaczego Apple postanowił zastąpić przycisk „Free” nowym przyciskiem „Get”, ale może mieć to związek z rosnącym poczuciem, że aplikacje z możliwością zakupów in-app wcale nie są do końca darmowe. Na początku tego roku Komisja Europejska zwróciła się do Apple i Google z prośbą o wdrożenie zmian w sposobie sprzedawania aplikacji, w celu uniknięcia wprowadzania w błąd klientów o „darmowych” grach, które nie są tak naprawdę darmowe.
W lipcu, Google ogłosił, że przestanie nazywać darmowymi gry z możliwością zakupów in-app, co skłoniło Komisję Europejską do zwiększenia presji na Apple w celu podjęcia tego samego ruchu mówiąc, że firma nie zrobiła wystarczająco dużo, aby odpowiednio rozwiać te obawy.
W oświadczeniu będącym następstwem oskarżenia UE, Apple wskazał na „silną” kontrolę rodzicielską, etykietę o zakupach in-app i sekcję dziecięcą w App Store. Apple również podkreśla nową funkcję iOS 8 „Zapytaj zanim kupisz” w udostępnianiu rodzinnym i powiedział, że będzie „kontynuował współpracę z państwami członkowskimi Wspólnoty Europejskiej w odpowiedzi na ich problemy.”
polecam odcinek South Park FREEMIUM a propos gier typu FREE