poniedziałek, 3 sierpnia

BMW na początku 2018 roku postanowiło oferować klientom BMW dostęp do CarPlay za abonament zamiast opłaty jednorazowej, wymagając od właścicieli BMW płacenia 80 dolarów rocznie za korzystanie z CarPlay po pierwszym roku posiadania pojazdu BMW.

Żaden inny producent samochodów oferujący CarPlay nie pobiera opłaty miesięcznej, więc zmiana ta była, co zrozumiałe, niezbyt pochlebnie przyjęta wśród klientów BMW. Przed opłatą abonamentową BMW pobierało jednorazową opłatę aktualizacyjną w wysokości 300 dolarów (w Polsce 1267 złotych).

Biorąc pod uwagę negatywny oddźwięk związany z abonamentem za CarPlay BMW postanowił zmienić teraz swoje plany. Według rzecznika BMW, który rozmawiał z brytyjską witryną AutoCar, BMW będzie teraz oferować CarPlay za darmo przez cały okres użytkowania samochodu we wszystkich modelach z zainstalowanym najnowszym systemem multimedialnym ConnectedDrive.

Modele, które nie używają najnowszego systemu, takie jak i3 i i8, będą teraz wymagać jednorazowej opłaty zamiast dostępu do subskrypcji. W przyszłości, w pojazdach z nowym systemem, CarPlay będzie dostępny bezpłatnie.

Amerykańska strona Autoblog potwierdziła, że BMW wprowadza tę zmianę również w Stanach Zjednoczonych. „BMW zawsze stara się zaspokoić potrzeby naszych klientów, a ta zmiana zasad ma na celu zapewnienie właścicielom BMW lepszych wrażeń z jego posiadania” – powiedział rzecznik BMW, gdy zapytano Autoblog, dlaczego wprowadzono zmianę.

Nie jest jeszcze jasne, kiedy klienci BMW, którzy już płacą abonament, będą mogli przestać płacić za dostęp do CarPlay, ani nie wiadomo, czy BMW zwróci pieniądze klientom, którzy zapłacili już za długoterminową subskrypcję CarPlay.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x