Apple w iOS 14 i iPadOS 14 pozwala użytkownikom ustawić aplikacje innych firm jako alternatywę dla domyślnych aplikacji poczty i przeglądarki na iPhonie i iPadzie. Wszystko wskazuje na to, że w wydanej wersji iOS 14 jest błąd, który przywraca te ustawienia do domyślnych aplikacji Apple po każdym ponownym uruchomieniu urządzenia użytkownika.
After a restart, iOS 14 forgets your default browser choice, and the Safari setting doesn’t have the option to change the browser anymore! The option is there though, if you go to Chrome or Edge settings and when you change it, Safari shows the option again ? https://t.co/qliL4P6vJ5 pic.twitter.com/2KLE4O6Nlx
— Maximiliano Firtman (@firt) September 17, 2020
Problem został odkryty przez kilku użytkowników, którzy zgłosili go w mediach społecznościowych, a firma Apple potwierdziła istnienie błędu w oświadczeniu przekazanym CNET.
„Zdajemy sobie sprawę z problemu, który może wpływać na domyślne ustawienia poczty e-mail i przeglądarki w iOS 14 i iPadOS 14. Poprawka będzie dostępna dla użytkowników w aktualizacji oprogramowania” – powiedział Apple w oświadczeniu.
Dopóki Apple nie rozwiąże problemu, jeśli ustawiliście preferowaną przeglądarkę lub aplikację pocztową innej firmy niż Safari lub Poczta Apple prawdopodobnie powinniście unikać wyłączania lub ponownego uruchamiania iPhona lub iPada. W przeciwnym razie będziecie musieli ponownie wybrać swoje preferencje ponownie przy każdym uruchomieniu urządzenia. Oczywiście jest to nieuniknione, jeśli w urządzeniu wyczerpie się bateria.
Obecnie, jako domyślne przeglądarki można ustawić Chrome, Edge, DuckDuckGo i Firefox natomiast jako domyślne aplikacje pocztowe można ustawić Spark i Microsoft Outlook. Użytkownicy, którzy nie korzystają z Safari lub natywnej aplikacji Poczta firmy Apple, mogą wybrać alternatywę, która zostanie otwarta automatycznie, gdy system tego wymaga. To znaczy, o ile nie zrestartowali swojego urządzenia.