czwartek, 25 kwietnia

Apple nie zatwierdził aktualizacji aplikacji Spotify, która dodawała informacje o cenach subskrypcji i łączyła z witryną internetową Spotify.

Jak informuje The Verge firma złożyła dziś skargę w e-mailu do Komisji Europejskiej. Spotify twierdzi, że Apple „nie potwierdził ani nie odpowiedział” na ich zgłoszenie ze sklepu App Store.

4 marca Komisja Europejska nałożyła na Apple karę w wysokości prawie 2 miliardów dolarów i stwierdziła, że Apple nadużył swojej dominującej pozycji na rynku, uniemożliwiając usługom strumieniowego przesyłania muzyki informowanie użytkowników o bardziej przystępnych cenach subskrypcji poza ich aplikacjami na iOS. Komisja Europejska stwierdziła, że „w świetle unijnych przepisów antymonopolowych” „nielegalne” jest powstrzymywanie programistów od informowania klientów o tańszych opcjach subskrypcji muzyki.

Apple został poinformowany, że musi „usunąć przepisy zapobiegające sterowaniu” w Unii Europejskiej, dlatego 5 marca Spotify przesłało aktualizację aplikacji obejmującą poziomy cenowe subskrypcji i opcje płatności bez korzystania z zakupów w aplikacji. Spotify twierdzi, że od czasu przesłania aktualizacji nie otrzymał odpowiedzi od Apple.

Spotify powiedział Komisji Europejskiej, że brak reakcji Apple to „kolejny przykład” tego, jak Apple „będzie próbował obejść decyzję Komisji i/lub nie zastosować się do niej”. Spotify zwróciło się do Komisji Europejskiej, aby zażądała od Apple zatwierdzenia aktualizacji aplikacji.

W oświadczeniu dla The Verge Spotify stwierdziło również, że opóźnienie Apple „bezpośrednio stoi w sprzeczności” z oświadczeniami Apple dotyczącymi przetwarzania zgłoszeń aplikacji w ciągu 24 godzin i jest sprzeczne z harmonogramem ustanowionym przez Komisję Europejską.

Zgodnie z warunkami ustawy o rynkach cyfrowych (DMA) Spotify może dystrybuować aplikację Spotify wśród użytkowników z UE poza App Store, jednak wtedy wymagane byłoby uiszczenie opłaty Apple za technologię podstawową za każdego użytkownika. Spotify obecnie nie płaci Apple żadnej prowizji.

DMA pozwala również Spotify na kierowanie użytkowników do dokonywania zakupów w swojej witrynie internetowej, dostarczając jednocześnie w aplikacji informacji o promocjach, rabatach i okazjach, ale ponownie Spotify musiałoby zgodzić się na zaktualizowane warunki handlowe i opłaty dla Apple, aby wdrożyć te zmiany. Spotify nie wyjaśniło, czy przyjął nowe warunki Apple, czy też jego aktualizacja została przesłana bez tego.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx