Firma Apple ogłosiła rozszerzenie swojej sieci reklamowej iAD do dziewięciu kolejnych krajów w tym także Polskę.
iAd rozszerzyła usługi do Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii, Szwecji i wspomnianej Polski. Z siecią iAD deweloperzy mogą promować swoje aplikacje w 25 krajach w Ameryce Północnej, Europie i Azji.
Technologia iAd, zaimplementowana w iOS 4, umożliwia użytkownikom pozostanie wewnątrz aplikacji podczas wchodzenia w interakcję z reklamą – nawet wtedy, gdy oglądamy film, gramy w grę czy korzystamy z wbudowanej funkcji zakupów w celu pobrania nowej aplikacji lub nowych multimediów z iTunes. Platforma iAd oferuje zupełnie nową jakość dzięki połączeniu narracyjnej formy reklam telewizyjnych z interaktywnością znaną ze świata cyfrowego. Dzięki temu średni czas interakcji użytkownika z reklamą podczas jednej wizyty wynosi ponad 60 sekund. Deweloperzy, którzy przystąpią do platformy iAd, mogą z łatwością dodać jeden z wielu formatów reklamowych bezpośrednio do swoich aplikacji. Otrzymają oni 60% dochodów sieci iAd, co jest obecnie rynkowym standardem.
Firma również niedawno wydała narzędzie iAD Producer 5, które ułatwia projektowanie i montaż rozbudowanej zawartości interaktywnej bez konieczności programowania.